Telia Norge og Strive Sport inngår avtale om internasjonal toppfotball

Strive Sport, som viser samtlige av matchene fra La Liga, Serie A og MLS, starter en tv-kanal i Norge: Strive Sport TV. Kanalen har signert en avtale med Telia Norge og Get om distribusjon av kanalen. Fra onsdag 3. april så kan Get og Telias kunder se fotball i verdensklasse.

Strive Sport TV viser gjennom en normal uke opp til 10 livematcher fra La Liga, Serie A og MLS. Seerne kan følge klubber som Barcelona, Real Madrid, Juventus, Milan og LA Galaxy samt spillere som Ronaldo, Messi og Zlatan.

Utover de direktesendte kampene vises magasin -og høydepunkter i egne program samt repriser av de mest attraktive matchene. Dessuten kommer det egenproduserte programmet Studio Strive til å bli sendt utover våren.

Opp til åtte matcher per omgang vil bli kommentert av norske Strive-kommentatoreneEven Braastad, Per Jarle Heggelund, Sverre Enitch, Endre Lübeck og Magnar Kvalvik.

- Etter att vi på kort tid etablerte Strive Sport som en ny strømmetjeneste i Norden med ligafotball i verdensklasse til en attraktiv pris, utvider vi nå tilgangen til verdens beste fotballklubber og spillere hver uke via en kanal hos Get. Nå får Gets fotballelskende kunder en skikkelig godbit, sier Kristian Hysén, CEO for IMG Nordic.

- Vi jobber kontinuerlig med å tilby nytt innhold og nye løsninger i underholdningsuniverset vårt, og vi har allerede Norges største og beste tv-tilbud innen sport. Denne tjenesten gir våre kunder enda bedre tilgang til noen av de beste fotballkampene i Europa, sier Torbjørn Aamodt, Head of Home (Get) i Telia Norge.

- Vi kjemper hele tiden en kamp for å tilby fotball på en måte som sikrer kundene våre valgfrihet, for å unngå at de som ikke er interessert i fotball blir tvunget til å betale for det. Her representerer Strive en fremtidsrettet modell hvor kundens valg står i sentrum med en fornuftig økonomisk logikk, fortsetter Aamodt.

Strive Sport TV inngår i Gets fleksible tv-tilbud og blir tilgjengelig i valgmenyen for 5 poeng.

Torbjørn Aamodt, Head of Home

VI GJØR VERDENS BESTE STED ENDA BEDRE

Hverdagsmagi - der har du oss. At du når som helst kan se filmer og serier på TV, hvor som helst se det samme på mobil og nettbrett, surfe på internett hjemme med høy hastighet og kapasitet, og at du alltid kan føle deg trygg i en bolig med smarte løsninger.

Over 500 000 hjem og bedrifter er i dag tilkoblet Gets fiberbaserte nett, og over 1,8 million privat- og bedriftskunder bruker tjenestene våre hver dag. Stadig flere ønsker å knytte seg til fibernettet vårt, og vi har i flere år hatt en meget sterk vekst innenfor både bredbånd og tv.

Alle Get-kunder med bredbånd har Get Sky, en brukervennlig og ubegrenset skylagringstjeneste inkludert i abonnementet.

I tillegg til eget nett, leverer vi også tjenester gjennom 31 regionale partnere fra Hammerfest i Nord til Kristiansand i sør. Dette gjør Get til den største utfordreren til Telenor i Norge, og selskapet til en viktig samfunnsaktør som bidrar til konkurranse i det norske markedet.

Sommeren 2018 ble Get kjøpt av Telia Company er nå del av Nordens sterkeste telekomselskap.