Telia har Norges beste mobilnett

23.5.2016 16:04 | Telia Norge

Mediehuset TEK.no har i dag presentert Norges største uavhengige dekningstest av norske mobilnett, som viser at Telia har landets beste mobildekning. – Dette er vi ekstremt stolte av, sier administrerende direktør i Telia Norge, Abraham Foss.

Mediehuset TEK.no har den siste tiden utført Norges mest omfattende test av mobildekningen i Norge, og har kjørt 5000 kilometer og gjort godt over 2000 tester på 350 målepunkter for å finne ut hvilken operatør som har det beste mobilnettet i landet.

- Dette er en gledens dag, og det er fantastisk å få dokumenter og bevist at vi leverer på dekningsløftet som vi har gitt til våre kunder og samfunnet, samstemmer teknisk direktør Jon Christian Hillestad og dekningssjef Tommy Skogheim Johansen i Telia Norge.

Fra 2014 til 2016 har Telia gjennomført en massiv dekningsutbygging, hvor de på rekordtid har sørget for 4G-mobildekning til over 96 prosent av befolkning. Over 2 500 4G-stasjoner er modernisert og satt i drift i løpet av de siste to årene, og nettutbyggingen fortsetter i samme tempo i 2016. I inneværende år vil over 2 000 basestasjoner bli modernisert og satt i drift og om lag 500 helt nye basestasjoner vil bli satt opp.
- For å sørge for at våre kunder får den beste surfeopplevelsen der de bor og ferdes, har vi jobbet systematisk og grundig med utbyggingen av 4G og 4G+ over hele landet de siste par årene. Dette arbeidet fortsetter for fullt, og vi er veldig glade – på vegne av våre kunder – over at vi både har landets raskeste mobilnett og Norges beste 4G-dekning. Vår dedikerte dekningsutbygging kommer alle kunder i Telias mobilnett til gode, fortsetter Hillestad.

Resultatene fra TEK.no sin test bekrefter resultatene fra hastighetstestene våre egne kunder hver dag gjennomfører via apper som Open Signal og Ookla. Telias mobilnett har vunnet testene utført av Open Signal flere kvartal på rad, og disse brukertestene gir et viktig bilde av kundenes faktiske opplevelse av mobilnettene i Norge.
- Dette er bare begynnelsen. Nå er vi klare for neste etappe hvor vi som digital tilrettelegger, sammen med våre kunder og partnere, skal fortsette å skape unike kundeopplevelser og sikre at Norge skal forbli i den digitale verdenstoppen, avslutter Abraham Foss.

På bildet: Tommy Skogheim Johansen, dekningssjef (f.v.); Espen Weum, nettverkssjef; Abraham Foss, CEO; Jon Christian Hillestad, teknisk direktør; og Kristina Schultz, avdelingsleder eiendom og utbygging.