Telia Bedrift satser i skyen

6. september lanserer Telia Bedrift nye løsninger for små og mellomstore bedrifter. Telia Skytjenester er en portal der kundene kan kjøpe apper som gjør arbeidshverdagen smartere, enklere og tryggere.

Spotify Business er blant tjenestene bedriftskundene kan bestille gjennom Telia Skytjenester

Fra 6. september kan Telias bedriftskunder gå inn i portalen og bestille fem ulike tjenester: Office 365, OneDrive Business, F-Secure antivirusprogram, Spotify Business og Zeendo, et program for å lage egne nettsider uten hjelp utenfra. Flere tjenester vil komme utover høsten.

– Vi vil gjøre det så enkelt som mulig for små bedrifter å kunne fokusere på det de skal gjøre, og ikke på teknikken og systemene bak. Derfor har vi samlet de viktigste og mest relevante tjenestene på ett sted, og i portalen Telia Skytjenester finner kunden tjenester som hjelper dem i deres hverdag, sier Kristian Renaas, leder for Telia Bedrift.

Skytjenester gir frihet
Med skytjenester kan kundene jobbe hvor og når det passer dem. De har alltid enkel tilgang til tjenestene i skyen, og programmene er enkle å ta i bruk.

– Kundene slipper dessuten å investere tungt i servere og programvare, og betaler kun for det de trenger, sier Renaas. – De trenger heller ikke kontakte hver enkelt leverandør hvis det er noe de trenger hjelp til, men har ett kontaktpunkt hos oss, uansett hvilken tjeneste det gjelder.

Høye krav til internettforbindelse
Bruk av skytjenester er i sterk vekst, og Telia opplever at kunder kanskje ikke alltid er klar over at tjenesten de benytter faktisk synkroniserer data mot skyen.
– Vi ser også at skytjenester kan medføre endrede arbeidsmåter, og det betyr at tjenestene stiller høyere krav til rask og stabil internettforbindelse, sier Renaas.

98 prosent av Norges befolkning har tilgang til Telias høyhastighets mobilnett der de bor og jobber, og Telias 4G-nett har det siste året vunnet det som er av tester, både kontinuerlige brukertester via Ookla og Open Signal, og grundige deknings- og hastighetstester utført av media og fagpersoner. Mediehuset TEK kåret i mai Telias nett til Norges beste.
– Våre kunder kan derfor være trygge på at de får en god brukeropplevelse av Telia Skytjenester, sier Renaas.

Kristian Renaas, leder for Telia Bedrift