Cisco Norge

Telenor og Cisco sammen om det raskeste mobilnettet

Et tett strategisk samarbeid mellom Cisco og Telenor har vært avgjørende i byggingen av verdens raskeste mobilnett. Nå forsterker selskapene sitt strategiske partnerskap etter avtalen de signerte på Mobile World Congress tidligere i år.
Sven Størmer Thaulow, administrerende direktør i Cisco Norge, og Bjørn Amundsen, dekningsdirektør i Telenor Norge, gleder seg over samarbeidet mellom Cisco og Telenor.

Gjennom en strategisk samarbeidsavtale skal kundeopplevelsen forbedres innenfor områder som dataanalyse, IoT, smartby og sikkerhetsløsninger.

Som en del av avtalen mellom de to telekomaktørene leverer Cisco teknologien som muliggjør hastighet i verdenstoppen. Kjernen i mobilnettverket er økt grad av sikkerhet sammen med den globale markedsledende Cisco Packet Core*, som bidrar til et superraskt internett til Telenor sine kunder.

- Gjennom målrettet satsning over flere tiår har vi klart det vi ikke trodde var mulig – å gi kundene våre verdens raskeste mobilnett. Den høye nettkvaliteten hadde vi ikke maktet å få til uten et tett samarbeid med Cisco. Cisco er en verdifull samarbeidspartner som bokstavelig talt leverer kjernen i mobilnettet vårt. Vi er svært glade for å ha dem med på laget, sier Bjørn Amundsen, dekningsdirektør i Telenor Norge.

- Telenor, som er et av verdens ledende selskaper innen mobilteknologi, er en svært viktig strategisk partner for Cisco. For å kunne levere den beste brukeropplevelsen for norske kunder har Telenor en unik kompetanse, innsikt og posisjon. Sammen med Telenor ønsker vi å bidra til å bygge dagens, og morgendagens, raskeste og sikreste mobile nettverk, sier Sven Størmer Thaulow, administrerende direktør i Cisco Norge.

Suverene resultater
Ferske tester fra Ookla® og Speedtest® viser at Telenor i Norge har verdens raskeste mobilnett. Uavhengig av hvor kunden befinner seg er forventningen til mobildekning og hastighet den samme, noe som gjør Norge til et spesielt vanskelig land å bygge mobilnett i. Testen til Ookla® tar ikke hensyn til norske særegenheter som høye fjell og dype fjorder, som gjør det særdeles vanskelig å bygge ut det norske nettet. Dette gjør derfor denne kåringen ekstra imponerende.

*Mer om avtalen mellom Cisco og Telenor her.

*Mer informasjon om Cisco Packet Core Gateway finner du her.

Bilder

Om Cisco Norge

Cisco Norge
Philip Pedersens vei 1

Om Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) er et verdensledende teknologiselskap som har vært sentral i utviklingen av internett siden 1984. Våre folk, produkter og partnere hjelper samfunnet med å trygt kunne koble seg på og gripe morgendagens digitale muligheter i dag. Les mer på https://www.cisco.com/c/no_no/about/press.html og følg oss på Twitter @Cisco og @CiscoNorway.

Om Telenor
Telenor Group bidrar til at 172 millioner kunder over hele verden kobles sammen. Å samle verden har vært Telenor sitt domene i mer enn 160 år og opererer idag primært i Skandinavia og Asia. Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no

Følg pressemeldinger fra Cisco Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Cisco Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Cisco Norge