Telemarksgutt vant Emax 2019

William Herland Selmer fra Telemark er blant Norges største gründerhåp etter at han vant konkurransen i Innovasjon Norges gründercamp Emax 2019. Premien er reise til Kenya.
William Herland Selmer gjorde en svært god jobb i de ulike konkurransene på samlingen. Han møtte hard konkurranse fra nesten 100 driftige unge entreprenører fra hele landet.
Følgende fire personer vant førsteprisen:

- William Herland Selmer, Telemark
- Daoud Maach, Oslo
- Evine Skoglund, Oslo
- Vilde Wettergreen, Bærum, Akershus

Alle fire får altså en reise til Kenya der de blant annet skal arrangere en tilsvarende gründercamp for unge kenyanere.
Norge trenger nye arbeidsplasser i nye selskaper. Professor Torger Reve ved BI har forsket på nye vekstbedrifter. I hans prosjekt "The state of Norwegian entrepreneurship" kommer det frem at to av tre nye jobber i næringslivet skapes av de unge bedriftene. Norge trenger unge entreprenører som kan starte Norges neste store globale selskaper. Innovasjon Norge arrangerer gründercamp hvert år, og har lært opp over 800 unge talenter. Nesten halvparten av disse ser vi igjen i oppstartsbedrifter, ifølge en undersøkelse gjennomført i 2015. Innovasjon Norge gjør dette for å utvikle unge talenter som tør tenke stort og internasjonalt.

Fakta:
• Innovasjon Norge arrangerte gründercampen for 94 unge mellom 18 - 25 år på Lillehammer.
• Foregikk fra søndag 4. august – torsdag 8. august.
• Deltakerne kommer fra alle fylker i Norge
Kontaktperson: Bård Strindheim, Innovasjon Norge, 90 88 50 35
Ta kontakt med Gro Warholm i Innovasjon Norge dersom du trenger kontaktinformasjon til vinnere.