TDC og Norsk Tipping inngår storkontrakt

TDC sørger for at Lotto- og Tippekupongen er med i trekningen

Tenk deg datasystemet som håndterer de hundretusenvis av lotto- og tippekuponger som leveres rett før fristen på lørdager, og sørger for at din rekke blir med i trekningen. Slike kritiske kommunikasjonssystemer skal TDC levere til Norsk Tipping de neste 4 årene, etter at TDC vant storkontrakt om datakommunikasjon til Norsk Tipping.

Norsk Tipping har valgt TDC som partner for å sikre at alle som spiller Norsk Tippings mange spill registreres og er med i trekningene. TDC leverer spennende kommunikasjonsløsninger som sørger for kommunikasjonen fra de over 4000 kommisjonærene som strekker seg over hele landet, også Svalbard, i tillegg til Norsk Tippings spill i digitale kanaler. Avtalen gjelder for 4 år med opsjon på ytterligere 4 år og har en kontraktsverdi på 145 millioner kroner.

-TDC er stolt over at Norsk Tipping velger oss som sin leverandør. Norsk Tipping stiller store krav til kvalitet og stabilitet. I dag leverer TDC kritiske kommunikasjonsløsninger til flere store bedrifter i Norge, som gjør at vi blir en attraktiv leverandør også for Norsk Tipping. Vi gleder oss til å starte jobben og ser fram til et spennende samarbeid, sier administrerende direktør i Get TDC Gunnar Evensen.

I skarp konkurranse med andre ledende aktører i telemarkedet i Norge, ble TDC valgt som leverandør til den prestisjefylte kontrakten.

-Avtalen skal sikre Norsk Tipping en fremtidsrettet, sikker og helhetlig kommunikasjonsløsning både for vårt landsdekkende nett av kommisjonærer og for våre digitale salgskanaler. Vi forventer dessuten at TDC videreutvikler både tjenester og produkter og vi vil samarbeide tett for å sikre at utviklingen svarer på kundenes behov, sier adm. direktør Åsne Havnelid i Norsk Tipping.

TDC ser frem til å jobbe med sammen med Norsk Tipping for å videreutvikle gode løsninger for publikum.

For ytterligere informasjon:

Øyvind Husby, direktør for samfunnskontakt Get TDC, tlf.: 934 44140, email: oyvind.husby@get.no

Morten Eriksen, direktør for distribusjon i Norsk Tipping, tlf. 900 83 245, email: morten.eriksen@norsk-tipping.no