TÄNKVÄRD - bærekraftig og taktil kolleksjon fra IKEA

TÄNKVÄRD-kolleksjonen handler om å leve et enkelt liv, om å få en varm, luftig stemning hjemme. Den er laget av naturmaterialer, og utstråler den samme naturlige, avslappende følelsen vi ofte forbinder med sol og sommer.

TÄNKVÄRD inneholder både møbler, tekstiler og annet tilbehør til hjemmet. Alle møblene er laget av rotting og er dermed lette og enkle å flytte rundt på, og kan brukes overalt hjemme og til enhver anledning. Tekstilene i lin og mer bærekraftig bomull appellerer til den taktile siden av oss, noe som betyr at du får lyst til å ta og kjenne på dem – både sengetøyet, håndklærne, putene, lampa, teppet og kimonoen. Bagene og kurvene er flettet av bærekraftig jute eller sjøgress. Med TÄNKVÄRD står det taktile i fokus, og det handler om materialisme.

TÄNKVÄRD
TÄNKVÄRD klesstativ
Bag og toalettmapper
TÄNKVÄRD
TÄNKVÄRD kurv
Tekstiler
TÄNKVÄRD benk
Romavdeler
Karaffel og glass
Kimono
Karaffel og glass
Kurv
TÄNKVÄRD stol
Romavdeler

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 419 IKEA-varehus i 50 land i verden. 365 av disse, inklusive alle norske varehus, er en del av INGKA-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 783 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,1 milliarder ganger.

I Norge har IKEA syv varehus; ett i Oslo, ett i Asker, ett i Bergen, ett i Stavanger, ett i Trondheim, ett i Lillesand og ett på Ringsaker. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.

IKEA tilbakekaller SÖTSAK SKUMTOPP, skumboller med sjokolade, 180 g, grunnet uklar innholdsfortegnelse av allergenet melk i listen over ingredienser12.3.2019 11:59:18 CETPressemelding

IKEA tilbakekaller SÖTSAK SKUMTOPP, skumboller med sjokolade, 180 g, grunnet uklar innholdsfortegnelse av allergenet melk i listen over ingredienser. Matsikkerhet har topp prioritet hos IKEA og vi ønsker å gjøre kundene våre oppmerksomme på at SÖTSAK SKUMTOPP med best før-dato mellom 2019-03-12 og 2019-04-18 er berørt av denne tilbakekallingen. Kunder som er allergiske eller intolerante mot melk eller melkeprodukter, er rådet til å levere tilbake SÖTSAK SKUMTOPP på sitt lokale IKEA-varehus, hvor de vil få refundert hele beløpet.