Takewondo-landslaget klare for Tyrkia Open

Det norske landslaget er på plass i Belek, Tyrkia for å delta i Tyrkia Open i taekwondo

John Asp, Marie Magnus og Richard André Ordemann

Tyrkisk Open er et viktig rankingstevne for utøverne og det deltar i underkant av 1500 utøvere.

Alle tre skal konkurrere i morgen tirsdag 14. februar. Marie Magnus i -57 kg, Richard André Ordemann og John Asp i -80 kg. Tina Røe Skaar er foreløpig hjemme i Norge og trener seg opp etter en kneoperasjon, men er snart klar for konkurranser.

I tillegg til landslaget deltar det norske utøvere fra Tøyen Taekwondo Klubb, Grorud Taekwondo Klubb og Viking Taekwondo fra Bergen.

Victor Asp fra Grorud Taekwondo og som er på rekruttlaget til forbundet tok blant annet en sølvmedalje i US Open, akkurat som sin bror John Asp. I US Open møtte Richard Ordemann og John Asp hverandre i finalen og det ble gull på Richard og sølv til John.

John Asp, Marie Magnus og Richard André Ordemann

Norges Kampsportforbund (NKF) er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 41.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.