Tæpperekord på Trollrock
Hele seks av ti festivaldeltagere tæppet på Trollrock på Beitostølen i helgen.

Med over 12.000 mennesker innenfor festivalen ble det ble mye bra fjellrock og ikke minst salg av mat og drikke på de tre dagene Trollrock varte.
- Tæpping fungerte som en drøm i fjellheimen, og hele seks av ti festivaldeltakere tæppet kortet, sier festivalsjef Trond Rogne. De ferske tallene kommer fra Espos, selskapet som levererte betalingsløsninger til Trollrock. Både Esos og festivalsjefen er fornøyd med arrangementet.
- Betalingssystemet fungerte svært bra for oss oppi fjellheimen og det tok bort mye kø. Spesielt lettet det jobben for de 120 personene frivillige som jobbet på festivalen, sier Rogne.
Sparer ni sekunder
- At seks av ti velger å tæppe kortet fremfor å betale ved å stikke kortet inn i terminalen, er ny rekord på en enkeltfestival. Vår erfaring er at på festivaler må det gå kjapt og mange steder er det frivillige som jobber. For hver gang en kunde tæpper kortet sparer man ni sekunder, fremfor å bruke pinkode eller chip, sier markedssjef Vegar W. Heir i BankAxept.
Heir mener at festivalopplevelsen blir bedre fordi folk får brukt mer tid på musikk og hygge fremfor å stå i kø.
- Folk synes det er enklere å tæppe kortet. De frivillige er også glade for den nye betalingsmetoden, fordi folk slipper å skjule pinkoden sin, og kjøpene gjøres fort unna, sier Heir.
Vekst av kontaktløse kort
Hver dag bruker de fleste nordmenn betalingskortet opptil flere ganger. Da flyttes penger fra en konto til en annen, og 8 av 10 kjøp gjøres i dag med BankAxept.I dag er 90 prosent av alle betalingsterminaler teknisk klargjort for å kunne håndtere kontaktløse betalinger.
Nå er det omtrent tre millioner kontaktløse bankkort med BankAxept i omløp i Norge. Innen utgangen av 2018 er det ventet at dette vil øke til fire millioner.
- Vi forventer at veksten i antall kontaktløse betalingstransaksjoner vil fortsette med økt styrke, og at flere utsalgssteder vil aktivere sine betalingsterminaler for kontaktløs betaling, sier han..
Nøkkelord
Kontakter
Vegar W. HeirMarkedssjef
+47 951 27 697vh@bankaxept.noBilder



Lenker
Om BankAxept
BankAxept har som oppgave å utvikle nye betalingsløsninger for en verden i konstant forandring.
1. juli 2018 fusjonerte BankAxept med BankID og Vipps til en felles organisasjon; Vipps AS. Det nye selskapet utgjør Nordens største aktør innen betaling og identifisering. Det nye selskapet eies av bankene i Norge.
Følg saker fra BankAxept
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra BankAxept på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra BankAxept
Bollesalget øker med tæpping av betalingskort22.1.2019 11:00:00 | Pressemelding
På Godt Brød har helgeomsetningen i lunsjen økt betydelig etter at de fikk kontaktløs betaling. - At kundene tæpper betalingskortet gjør det mye enklere for oss, sier daglig leder Magdalena Sixten.
Får 800.000 kroner fra julehandelen27.12.2018 08:00:00 | Pressemelding
Hver gang du og jeg har tæppet kortet vårt i desember, gir BankAxept ti øre til Stiftelsen Sykehusbarna. Ut ifra forventede prognoser for antall tæppinger i desember utgjør dette 800.000 kroner som stiftelsen får i julegave.
Kevins kunder tæpper til vekst11.12.2018 09:51:39 | Pressemelding
Sju av ti unge har tæppet betalingskortet sitt, og åtte av ti synes det er enklere enn å bruke chip og PIN-kode. - Tæpping har bidratt til vår vekst, sier daglig leder Kevin Nguyen på 7-Eleven.
Sparer tid og sprer glede fra julehandelen4.12.2018 07:00:00 | Pressemelding
For hver gang du tæpper kortet ditt, sparer du ni sekunder. Den oppsparte tiden vil BankAxept bruke til å spre glede til barn på norske sykehus.
200.000 tæpper hver dag30.10.2018 07:10:14 | Pressemelding
Kontaktløse betalinger tar av skikkelig i Norge. I snitt tæpper nordmenn kortet sitt rundt 200.000 ganger hver dag, ifølge kommersiell leder Vegar W. Heir i Vipps.
Øyafestivalen knuste alle tæpperekorder14.8.2018 08:10:17 | Pressemelding
Nær to av tre tæppet kortet i Tøyenparken. Utsolgt festival, gode konserter og et variert mat- og drikketilbud gjorde susen.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom