Taekwondoutøvere til Polen for å kvalifisere seg

Kommende helg reiser 32 taekwondoutøvere fra Norge til Warszawa i Polen for å delta i det åpne polske mesterskapet, hvor det deltar hele 1000 utøvere fra hele Europa

Marie Magnus fra Keum Gang Nesttun i Bergen

Seniorene skal kjempe om viktige rankingpoeng slik at de kan kvalifisere seg til de store Grand Prix-stevnene. For juniorene er mesterskapet siste mulighet for å kvalifisere seg til junior-EM som arrangeres på Kypros i november.

Fra fulltidslandslaget i taekwondo, som nå jobber målrettet for å kvalifisere seg til sommer-OL i Tokyo i 2020, skal Marie Magnus og Randi Dyngeland fra Keum Gang Nesttun i Bergen delta. Marie skal delta i klassen kvinner -57 kilo, mens Randi skal konkurrere i klassen kvinner -67 kilo. Victor Asp fra Grorud Taekwondo Klubb skal delta i klassen herrer -74 kilo.

Trenger internasjonal matching
- Det er viktig at våre landslagsutøvere får god internasjonal matching, slik at de kan fortsette å utvikle seg frem mot OL i Tokyo i 2020. Vi har nå totalt seks utøvere på fulltidslandslaget, og det er svært positivt at halve landslaget reiser til Polen for å delta denne helgen, sier Dag Jacobsen, sportssjef i Norges Kampsportforbund. De andre på fulltidslaget er kvalifisert til Grand Prix stevnet som arrangeres i Marocco uken etter.

I tillegg til fulltidslaget deltar utøvere fra Tøyen Taekwondo klubb, Tong Ir. Fra Trondheim, Grorud Taekwondo klubb, TIF Viking fra Bergen og Tveita Taekwondo klubb

Konkurransedager:
Marie Magnus, Randi Dyngeland skal konkurrere lørdag 16. september, mens Vitor Asp skal konkurrere søndag 17.september.

Marie Magnus fra Keum Gang Nesttun i Bergen
Randi Dyngeland fra Keum Gang Nesttun i Bergen