Taekwondo-gull til Kristian Storsul Borgen fra Ski

Kristian Storsul Borgen (15) fra Ski Taekwondo klubb imponerte i Paris i helgen da han vant en gullmedalje. Paris Open er et stort internasjonalt stevne som samler noen av verdens beste taekwondo-utøvere. Det deltok 1150 utøvere fra flere ulike nasjoner.
Kristian Storsul Borgen

Kristian gikk fem sterke kamper. Den første vant han 26-5 og i den andre ble det 18-10 til Kristian Storsul Borgen, før han overlegent vant kvartfinalen 23-3. I semifinalen møtte Kristian Italienske Guiseppe Foti, en kamp han vant 15-2. I finalen slo han Ivan Bocete fra Spania hele 25-5.

Dette er det femte stevnet på rad hvor Kristian Storsul Borgen tar medalje, det er blitt fire gull og en sølvmedalje. I 2017 ble Kristian den aller første utøver på herresiden til å ta en medalje i et kadett-EM i taekwondo. Det at han vinner kampene sine såpass overlegent i Paris er ingen tilfeldighet. Det ligger et målrettet, strukturert arbeid bak med gode coacher og veiledere.

+47 21 02 90 00http://www.kampsport.no

Norges Kampsportforbund (NKF) er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 470 medlemsklubber og 33.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.

Følg pressemeldinger fra Norges Kampsportforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Kampsportforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Kampsportforbund