Sylvia Brustad slutter i Spekter

Sylvia Brustad har valgt å si opp sin stilling og slutter i Spekter.

– Jeg beklager, men også respekterer Sylvias beslutning om at hun har valgt å si opp sin stilling hos oss i Spekter. Jeg vil takke Sylvia for hennes innsats og engasjement i tiden hun har jobbet hos oss. Med sin politiske erfaring, klokskap og ikke minst gode humør, har hun gitt viktige bidrag i så vel Spekters utvikling som oppgaveløsning i tiden hun har vært her, sier administrerende direktør i Spekter Anne-Kari Bratten.

– Etter ei spennende tid i Spekter har jeg kommet til et veiskille der jeg etter nøye overveielse har valgt å gjøre noe annet. Jeg har derfor valgt å si opp min stilling i Spekter. Jeg har hatt en spennende og lærerik tid sammen med dyktige kolleger i Spekter. Spekter er en viktig og spennende arbeidsgiverforening i kontinuerlig utvikling og jeg er stolt av det vi i fellesskap har oppnådd på helseområdet i tiden jeg har jobbet der, som f.eks:

• sluttført avtalen med Den Norske Legeforening i januar 2018
  • fornyet samarbeidsavtalen med Fagforbundet
  • avtale om arbeidstid i sykehus med Norsk Sykepleierforbund
  • enighet i hovedoppgjøret med alle arbeidstakerorganisasjonene våren 2018

Oppgavene og ansvaret jeg har hatt i Spekter har vært spennende, men har også vist seg å bli noe annerledes enn det jeg så for meg da jeg startet. Jeg vil nå bruke litt tid på tenke meg om hva jeg skal begynne med, sier Sylvia Brustad.

Fridtjof Nansens vei 19

Spekter er en arbeidsgiverforening som organiserer virksomheter med over 238 000 ansatte og er dominerende innen sektorene helse, samferdsel og kultur.