Syden-salg

I takt med at temperaturene her hjemme faller, synker også prisene på charterreiser drastisk. Er du så heldig å ha litt ferie til overs kan du gjøre et skikkelig reisekupp akkurat nå.

På nettsidene til Norges største reisearrangør Ving kan du finne flybilletter til både Tenerife, Mallorca og mange steder i Hellas fra 495 kroner. I tillegg kan du finne reiser med fly og hotell for en svært billig penge.

– Perioden etter skolestart er tradisjonelt en av årets beste for å gjøre reisekupp. Mange av oss er tilbake på jobb og skole, men vi har fremdeles fly og hotell å fylle. Dermed dumpes prisene for å øke etterspørselen, forklarer informasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum i Ving.

Det er stor pågang på restplasser hos Ving om dagen, og informasjonsdirektøren anbefaler de som er ute etter gode hotell om å være raske til å bestille.

– De beste hotellene går alltid først, og det gjelder også for restplasser. Blant annet ligger flere av våre populære Sunwing hotell nå ute til under 2000 kroner per person, og det er ikke ofte at skjer, sier hun.

– Men det er viktig å huske på at selv om høysesongen er over her i Norge, så er det fortsatt høysesong ute i Europa. Derfor bør man alltid sjekke totalprisen på reisen sin, og ikke bare kjøpe en billig flybillett hvis man samtidig ikke har noe sted å bo. Da lønner det seg å kjøpe en pakke med både fly og hotell, sier Løkaas Fossum.

Priseksempler fra Oslo. Prisene gjelder per person når to reiser sammen.

18/8 Palma Nova Garden 2+ stjerner, Mallorca kr. 1.595,-
20/8 Kastelli 2 stjerner, Rhodos kr. 1.895,-