Sveriges største Youtuber og Norges største blogger er i dag ute med låt

Sveriges største Youtuber og norges største blogger har slått seg sammen, Joakim Lundell og Sophie Elise er i dag ute med låten "Only Human".

Samarbeidet kom til ved at Lundell var på utkikk etter den rette stemmen til låten. Da han hørte Sophie Elises følsomme og vakre stemme skjønte han kjapt at hun var den rette.

Joakim Lundell har lenge vært et kjent navn i Sverige som Youtuberen Jockiboi. Siden 2015 har han vært involvert i en rekke musikalske prosjekter og hans musikk har tilsammen streamet over 70 millioner ganger.

Da Lundell slapp låten "All I Need" gikk den rett til#1 på Spotify i Sverige og tok den nye rekorden i antall streams på ett døgn og klatret til topps på den svenske singel-listen. Låten har her hjemme gått til platina.

Sophie Elise ble signert til Universal Music tidligere i år. Med et ønske om å uttrykke følelser gjennom musikk, gikk hun i studio og skrev sin første låt «All Your Friends». Låten har gått til gull i Norge.

Om låten og samarbeidet sier Sophie Elise; "Jeg synes det er så gøy å ha fått gjøre vokaler på denne låten, da jeg er stor fan av karrieren til Joakim Lundell. Jeg har fulgt den svenske influencer-verden i mange år, og det er alltid den som har inspirert meg mest. Joakim er en person jeg kan relatere meg til, og han inspirerer meg."

Turbonegro – Part III: RockNRoll Machine24.11.2017 10:55Pressemelding

Første låt ut fra det kommende Turbonegro-albumet er tittelsporet RockNRoll Machine. Hyperaktuell tematikk rundt kunstig intelligens og framtidsteknologi kjøres gjennom Turbo-prosessoren og kommer ut i form av tidenes feteste rock robot; han holder ut hele natta, leverer de feteste riffa, er billig i drift, og opererer hårfint på grensen mellom genial og stupid, akkurat som en god gammeldags rocker skal være!      Hør "RockNRoll Machine" HER     Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. Februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”. Bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske.      09 feb: Folken, Stavanger 10 feb: USF Verftet, Bergen 16 feb: Samfundet, Trondheim 17 feb: Rockefeller, Oslo

Musikkvideo fra Emelie Hollow i samarbeid med Juleaksjonen21.11.2017 17:14Pressemelding

Låten «Feeling Of Christmas» handler om å verne om de som trenger det aller mest, og den sterke musikkvideoen berører et hvert kaldt vinterhjerte.   Da Emelie Hollow reiste til London i september for å skrive musikk, kjøpte hun sitt første julekort. Det viste seg at Wez, som hun skulle jobbe med, også er ekstra glad i jul.   - Vi skrudde på en gammel Frank Sinatra juleplate, tente lys og snakket om våre favoritt juleminner. Dessverre har ikke alle bare gode minner rundt denne tiden, så vi bestemte oss for å skrive en sang med et budskap som kan nå ut til alle, forteller Emelie Hollow  Resultatet ble «Feeling Of Christmas». Låten er listet på NRK P1 og P3, og er annonsert som aksjonslåten til Juleaksjonen på TV2 2017. Årets aksjon er i samarbeid med Røde Kors, og videoen viser sterke bilder fra deres arbeid kombinert med Hollow sin fremføring.    Se musikkvideoen HER.      Om Emelie Hollow:  I en alder av bare 19 år har Emelie Hollow fra Ås i Akershus gjort seg bemerket med sin formidli