Svart dag for telenoransatte i Nord-Norge

Telenor legger ned i Harstad og 80 ansatte mister jobben.

Styret i Telenor Norge AS vedtok på et ekstraordinært styremøte den 14.11.2017 å legge ned kundeservicen i Harstad.

EL og IT i Telenor Norge er sterkt uenig i bedriftens beslutning. Bedriften er i en særstilling økonomisk. Den presenterte nylig 6,5 MRD NOK i omsetning i tredje kvartal og viser til solide marginer. Derfor er det uforståelig at bedriften velger å legge ned kundeservicen i Harstad som rammer Distrikts-Norge ekstra hardt.

-Telenor Norge har en unik mulig til å satse på sine egne ansatte, men velger likevel innleie og kjøp av kundeservicetjenester til å betjene sine egne kunder, sier hovedtillitsvalgt i Telenor Norge Kosom Alexsander Skaale.

For ytterliger kommentarer

Kosom Alexsander Skaale