SurplusHub International AS

SurplusHub inngår avtale med Kværner, COSL Drilling Europe, Altus Intervention og flere

SurplusHub er stolte over å kunngjøre signering av avtaler med en rekke vesentlige markedsaktører som brukere av selskapets nye, nettbaserte markedsportal. Den norske oppstartsbedriften, med mål om å bli en verdensledende tilbyder av nettbasert kjøp og salg av overskuddsmateriell, har den senere tid fått stor oppmerksomhet innen olje- og gassindustrien for sin innovative tilnærming til surplus-handel.

til portalens brukere i tiden fremover. Foto: SurplusHub International AS
MILEPÆLER NÅDD: SurplusHub.com har nå signert flere store olje- og gassaktører som kunder og brukere. Daglig leder i SurplusHub, Per Kåre Liland (avbildet) ser frem til å kunne tilby nye utlistinger til portalens brukere i tiden fremover. Foto: SurplusHub International AS

Etter flere års utvikling ble SurplusHub lansert senhøsten 2017. Med et primærfokus på å lande utvalgte nøkkelkunder innen olje- og gassrelaterte segmenter, var målet å gjøre overskuddsmateriell tilgjengelig for et globalt publikum.

Dette fokuset har nå båret frukter. Store industriaktører som Kværner, COSL Drilling Europe, Seabird Exploration, Altus Intervention og flere andre markedsledende bedrifter har nå signert for å bli brukere av SurplusHubs nettbaserte markedsplass, og som et resultat vil nå et stort spekter av attraktivt overskuddsmateriell for industrien bli tilgjengelig for alle brukere.

- Vi er veldig begeistret for dette. Det beviser vår hypotese om at industrien har ventet på den rette kanalen for omsetning av surplusmateriell, og de mange fordelene vi tilbyr kan spesialtilpasses alle behov og bedriftsstørrelser. Den eBay-lignende tilnærming til dette markedssegmentet bidrar til å senke terskelen for alle typer selskaper som ønsker å tilby sitt surplus på tvers av sine egne nettverk, landegrenser og ressursbegrensninger. I de kommende ukene og månedene vil tusenvis av nye utlistinger bli gjort tilgjengelig for kjøperne på portalen, sier grunnlegger og daglig leder av SurplusHub, Per Kåre Liland.

Surplusutstyr er kostbart og tidkrevende å vedlikeholde og administrere, og kan være like ressurskrevende å få solgt på det åpne markedet. De nye partnerne tror SurplusHubs løsning kan være perfekte for deres presserende behov:

- Kværner har en global tilstedeværelse, med pågående operasjoner i flerfoldige viktige olje- og gassknutepunkter og regioner. Når vi tar for oss ekstensive felt- og teknologiprosjekter står vi ofte igjen med store mengder overskuddsmateriell; enheter og materialer som kan brukes på en god måte av andre aktører og selskaper. Å ha mulighet til å tilby disse tingene til markedet på en effektiv, lukrativ og miljøvennlig måte var avgjørende for vårt valg av SurplusHub som partner, sier Kværners Project Procurement Manager, Thomas Nygaard.

- Seismikkbransjen har vært gjennom noen tøffe perioder de senere år, og for å holde oss i tet trenger vi å investere i nye flåteenheter og utstyr, i tillegg til å optimalisere reservedelslageret vårt. Som et resultat av det har vi en god del overskuddsmateriell tilgjengelig. Vi valgte SurplusHub på grunnlag av den effektive løsningen de tilbyr for å kunne nå ut til et globalt marked, noe som vil spare oss for verdifull tid brukt på å nå ut til de rette kjøperne, sier Head of Supply i Seabird Exploration, Johan Larsson.

Disse nye kontraktene vil i betydelig grad øke portalens globale attraktivitet, og i enda større grad utvide spekteret av produkter tilgjengelig for brukerne.

Om SurplusHub:

SurplusHub International er et uavhengig, norsk foretak fokusert rundt lett tilgang til olje- og gassutstyr gjennom handel og nettverksbygging. Gjennom den nettbaserte portalen surplushub. com kan selgere og kjøpere forhandle og komme til enighet om overskuddsmateriell i en verdensomspennende skala.

Portalen er designet og bygget fra bunnen av for å være så brukervennlig og tilgjengelig som mulig. Systemer for direkte dialog mellom kjøpere og selgere gjør at alle transaksjoner blir lettere fasilitert, sikret, transparente og kostnadseffektive. SurplusHubs forretningsmodell baserer seg på en liten transaksjonsavgift basert på kjøps- eller salgssummen. Avanserte søke- og indekseringsfunksjoner gjør det lett å legge ut, finne og dokumentere utlistede objekter, og SurplusHub tilbyr også tredjepartstjenester av høy kvalitet innen transport og logistikk (Kuehne+Nagel), surplus management, inspeksjons- og ekspederingstjenester, ved behov.

Dette gjør nettstedet til en «one stop shop» for handel med overskuddsmateriell, og fordelene inkluderer blant annet kostnadsreduksjon, tidsbesparelser, kortere leveringstider for nødvendig utstyr og miljøgevinster gjennom betydelig reduksjon i kasseringsbehov.

SurplusHub International er et heleid datterselskap av KPCM Holding AS.

For spørsmål eller tilleggsinformasjon, vennligst kontakt::
Per Kåre Liland, Daglig leder
pk@surplushub.com

Bilder

til portalens brukere i tiden fremover. Foto: SurplusHub International AS
Last ned bilde
SurplusHub International AS
VERDENSOMSPENNENDE: SurplusHubs nettportal gir unik tilgang til attraktivt surplusmateriell over hele verden, og tilbyr samtidig inspeksjons- og logistikktjenester til de som måtte trenge det. Foto: SurplusHub International AS
Last ned bilde

Om SurplusHub International AS

P.O. Box 155
4381 Hauge i Dalane

Følg saker fra SurplusHub International AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra SurplusHub International AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.