Umoe Restaurants AS

Sunn fast food revolusjon kommer til Norge

(Oslo) LEON, en av de sunneste og hurtigst voksende restaurantkjedene i Storbritannia, har inngått en avtale med Umoe Restaurants om å etablere seg i Norge og Sverige. Restaurantkonseptet blir betegnet som fremtidens fast food og menyen består i hovedsak av kylling, fisk og grønnsaker i smakfulle kombinasjoner med urter, planter og krydder. Oslo blir den første byen utenfor England hvor kjeden etableres.

- I LEON har vi funnet en revolusjon. Dette er fremtidens fast food som består av sunn mat som gir deg en god følelse etterpå. Vi ønsker å gi alle mulighet til å spise sunt og godt fra frokost til middag. Alle våre matretter vil være basert på naturlige råvarer som gir et næringsrikt, godt og smakfullt måltid. Fundamentet for alt LEON gjør er bærekraftig, hos oss skal kundene spise et godt måltid som de vet er bra for både helsen og miljøet, sier Jens Ulltveit-Moe som er styremedlem og eier av Umoe Restaurants.

Umoe Restaurants har nå fått på plass franchiserettighetene for Norge og Sverige. Oslo blir den første byen hvor konseptet blir etablert i starten av neste år, deretter skal LEON etableres i Sverige. Umoe Restaurants AS er Norges ledende serveringskjede og driver en rekke restauranter som blant annet omfatter kjeder som Starbucks, Peppes Pizza, Burger King, Eataly og TGI Friday's.

- Jeg er glad for at LEON nå skal etablere seg i Norge og Sverige. Det har vært svært viktig for oss å finne riktig partner og i Umoe Restaurants har vi funnet en profesjonell organisasjon som deler vår filosofi om at det skal være enkelt å få tilgang på sunn mat som er bra for både kroppen og kloden, sier, John Vincent som er CEO og en av gründerne bak LEON.

Naturlig fast food
Den første LEON restauranten ble åpnet i London i 2004. Kort tid etter åpningen ble LEON kåret til den beste nye restauranten i Storbritannia av Observer. I dag har den sunne fast food kjeden rundt 50 restauranter og bare det siste året har de åpnet 15 nye serveringssteder. Kjeden ble etablert av John Vincent, Henry Dimbleby og Allegra McEvedy, og de har hentet mye inspirasjon fra Middelhavet. De ønsket å skape en revolusjon innenfor fast food ved å gjøre maten ferskere, mer smakfull og naturlig.

- Vi opplever en økende etterspørsel etter sunn mat og med lanseringen av LEON skal vi dekke dette behovet og drive utviklingen på dette området. Vi skal etablere oss på steder hvor det er mye mennesker, slik at det blir enklere å få tilgang på sunn mat. Vi tror Leon vil appellere til forbrukere som er bevisste på hva de spiser, og vi er veldig motiverte for å etablere et så nyskapende matkonsept i Norge og Sverige, sier Sverre Helno som er konsernsjef for Umoe Restaurants.

Revolusjonere fast food
Helene Skjenneberg er den som får ansvaret for å etablere LEON i Norge og Sverige. Skjenneberg har mange års ledererfaring fra hotell- og restaurantbransjen. Skjenneberg ser frem til å bidra til å revolusjonere det norske og svenske fast food markedet.

- LEON representerer noe nytt og har gjennom 13 år fått et solid fotfeste i England. Det å kunne spise denne formen for nyskapende hurtigmat som er godt og sunt og i tillegg gjør deg godt passer fint inn i en travel hverdag. Jeg tror mange nordmenn har manglet et restauranttilbud hvor maten i tillegg til å smake godt også har vært næringsrik og sunn – det skal vi nå gjøre noe med. Maten fra LEON er et godt bevis for at dette er mulig, sier Helene Skjenneberg, adm.dir for Leon i Norge og Sverige.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Sverre Helno
Konsernsjef Umoe Restaurants | Mob.: 913 73 580

Helene Skjenneberg
Adm.dir Leon | Mob.: 947 85 895

Kenneth Tjønndal Pettersen
Kommunikasjonsdirektør Umoe Restaurants | Mob.: 952 94 024

Sverre Helno, Konsernsjef i Umoe Restaurants
Helene Skjenneberg, Adm.dir i Leon

Om Umoe Restaurants AS

Umoe Restaurants AS
Lysaker Torg 35
1366 Lysaker

+47 67 55 55 55http://www.umoerestaurants.com

Umoe Restaurants AS er Skandinavias ledende restaurantkonsern med en årlig omsetning på over 4 milliarder kroner og nærmere 9000 medarbeidere fordelt på over 330 restauranter og cafeér fordelt på kjente merkevarer som Starbucks (geografisk lisenstaker), Peppes Pizza, TGI Fridays (Master franchise), Burger King (Master franchise) og Blender, en leverandør av mat- og drikkekonsepter på lufthavner og i kjøpesenter. Umoe Restaurants AS eier også 50 % av Rail Gourmet Togservice AS. Umoe Restaurants eies av Umoe Group som eies av Jens Ulltveit-Moe og hans familie.

Følg saker fra Umoe Restaurants AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Umoe Restaurants AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.