Suksess med voksenhotell

Hotell fritt for barn blir stadig mer populært, og Norges største reisearrangør merker stor etterspørsel etter denne type konsepthotell.

– Sunprime, som våre egne voksenhotell heter, er skreddersydde for voksne som reiser uten barn. Barn ville sikkert syntes det var kjempekjedelig å være der. Voksne som reiser uten barn derimot, beskriver hotellene som fantastiske, forteller informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

Sommeren 2018 åpner Ving enda et nytt Sunprime, denne gangen i Marmari, på den nordre siden av øya Kos. Sunprime Pearl Beach er det første Sunprime-hotellet på Kos, og nummer 16 i rekken av denne typen konsepthotell i Vings portefølje.

– Det er først og fremst to hovedmålgrupper som velger å bo på våre Sunprime-hotell. 25 prosent av de som bestiller disse hotellene er mellom 18 og 29 år, mens 35 prosent er mellom 50 og 64, sier informasjonssjefen.

Da Ving åpnet sitt første Sunprime-hotell for drøyt ti år siden, ble det umiddelbart en suksess, og de har derfor fortsatt å utvikle konseptet og utvide tilbudet av hotell for voksne.

– Vi har allerede to veldig populære Sunprime-hotell i Hellas, på Kreta og på Rhodos. Derfor er det ekstra gøy å kunne tilby enda ett Sunprime på de greske øyene. Hotellet på Kos ligger i tillegg i nærheten av vårt nyeste og svært populære Casa Cook Kos, som også er et konsept primært for voksne, sier Røhr-Staff.

Sunprime Pearl Beach åpner i juli 2018 og ligger rett ved en av Kos` fineste strender, den kilometerlange sandstranden Marmari. En liten spasertur fra hotellet ligger byens lille sentrum, men noen få butikker og restauranter. Her går alt i et rolig tempo – perfekt for en ferie med late dager på stranden. Det nye Sunprime-hotellet har 96 rom med moderne innredning og lekkert design. De aller fleste rommene har tilgang til privat svømmebasseng eller balkong med eget boblebad.