Sturla slipper låten "Døgnflua" på fredag!

Sturla er en ung, ydmyk, jordnær og sulten artist med hjertet godt plantet utenpå skjorta og med fengende popmusikk sunget på sin egen dialekt. Den 24 år gamle låtskriveren og sangeren fra Orkdal i Trøndelag skriver låter med drømmende tekster og et storslått og moderne sound, der det også er plass til akustiske elementer som piano og gitar. Fredag 5 juli slipper han sin femte singel "Døgnflua".
Photo credit: Fabian Fjeldvik

"Døgnflua" ble skrevet av Sturla, sammen med kompisene Raymond Hellem og Martin Mulholland, på en gård i Trøndelag for noen år tilbake. Dette er den første låta han skrev på dialekt/norsk, og konseptet i låta er inspirert av en dokumentar Sturla hadde sett på TV noen dager før session, en dokumentar om døgnfluer:

"Døgnfluer lever kun fra noen timer til noen dager. Å ha korte relasjoner med noe eller noen som man ikke tar med seg videre i livet, er noe jeg kjenner meg igjen i.” – Sturla

Med inspirasjon fra blant annet Coldplay og Håkan Hellstrøm er Sturla klar til å ta den norske musikkscenen med storm, han ønsker å farge den norske musikkscenen med sitt morsmål og er opptatt av at musikken skal by på en god opplevelse.Dette blir femte singel fra Orkdalingen og "Døgnflua" er allerede listet på NRK P3.

Photo credit; Fabian Fjeldvik
Artwork