Strømbruddene på Agder

Her er linjetrådene revet av pga et tre og hele masta er vridd.

Værforholdene gjør at det fortsatt kan oppstå nye strømbrudd på grunn av snøtunge trær som faller over linjenettet. I tillegg kan mildvær føre til at snøen smelter på trær som allerede er bøyd. Når disse trærne retter seg opp igjen, kan de komme i kontakt med linjenettet. Det øker risikoen for nye strømbrudd.

Linjenettet skal befares ved hjelp av helikopter også i dag, forutsatt at værforholdene tillater det.

I forbindelse med feilrettingsarbeidet kan det være nødvendig å stenge strømmen på linjenettet enkelte steder, slik at arbeidene kan gjennomføres. Det blir sendt SMS til de kundene som må kobles ut før strømmen stenges. Kundene kan også oppleve korte strømbrudd i dette arbeidet fordi strømmen blir koblet av og på i feilsøkingen.

Det er viktig å holde god avstand dersom en oppdager strømlinjer som har falt på bakken, lavthengende linjer og trær som har falt ned på linjene – berøring kan medføre livsfare. Meld fra om slike situasjoner til kundesenteret på telefon 38 60 72 72.

Se vårt strømkart her

Her er linjetrådene revet av pga et tre og hele masta er vridd.
Her er linjetrådene revet av pga et tre og masta er vridd.
Her er linjetrådene revet av pga et tre og masta er vridd
Her er et tre som kan bli en ny feil.
Montørene jobber på spreng for å gjenopprette strømforsyningen.