Strømbruddene på Agder

Det har vært god fremdrift i feilrettingsarbeidet i natt. Arbeidet med å gjenopprette strømforsyningen til alle kundene fortsetter for fullt. Snøtunge trær kan fortsatt velte over linjenettet, så kundene må være forberedt på at det kan oppstå nye strømbrudd.

Agder Energi Nett har hatt montører ute på alle kjente feil i natt, og antall kunder uten strøm har gradvis blitt redusert. Samtidig fortsetter snøtunge trær å skape utfordringer for strømforsyningen. Det er fortsatt en risiko for nye strømbrudd på grunn av våt, tung snø, som gjør at trærne legger seg på linjenettet..

Agder Energi Nett fortsetter feilrettingen til alle kundene får strømmen tilbake. Mye snø gjør det vanskelig å ta seg frem i terrenget, noe som gjør at feilrettingsarbeidet tar tid

I løpet av dagen blir det nye befaringer av linjenettet med helikoptre og droner. Dette gjøres for å få oversikt over trær som står i fare for å velte og forårsake strømbrudd, slik at disse kan bli fjernet.

Det er viktig å holde god avstand dersom en oppdager strømlinjer som har falt på bakken, lavthengende linjer og trær som har falt ned på linjene – berøring kan medføre livsfare. Meld fra om slike situasjoner til kundesenteret på telefon 38 60 72 72

Se vårt strømkart her