Strømbruddene på Agder

De fleste kundene har nå fått strømmen tilbake, og arbeidet med å gjenopprette strømforsyningen til alle kundene fortsetter for fullt. Snøtunge trær kan fortsatt velte over linjenettet, så kundene må være forberedt på at det kan oppstå nye strømbrudd.

Agder Energi Nett minner om at det er viktig å holde god avstand dersom en oppdager strømlinjer som har falt på bakken, lavthengende linjer og trær som har falt ned på linjene. Berøring kan medføre livsfare. Meld fra om slike situasjoner til kundesenteret på telefon 38 60 72 72. (Røyknes i Vennesla kommune i Vest-Agder)

Montører er ute på de steder hvor det er feil i strømnettet, og feilrettingen fortsetter til alle kundene får strømmen tilbake.

Linjeryddere er i gang med å rydde opp i de områdene hvor det er registrert at dette er et problem. Likevel kan snøtunge trær fortsatt velte over linjenettet, så kundene må være forberedt på at det kan oppstå nye strømbrudd.

Agder Energi Nett fortsetter helikopterbefaringen av linjenettet for å registrere trær som står i fare for å velte og forårsake strømbrudd, slik at disse kan bli fjernet.

I forbindelse med feilrettingsarbeidet kan det være nødvendig å stenge strømmen for linjenettet enkelte steder, slik at arbeidene kan gjennomføres. Det blir sendt SMS til de kundene som må kobles ut før strømmen stenges. Kundene kan også oppleve blink i lysene i forbindelse med feilrettingsarbeidene.

Kundene som Agder Energi Nett holder på å gjenopprette strømforsyningen til har fått informasjon om dette via SMS. Dersom noen fortsatt er uten strøm ber Agder Energi Nett om at de tar kontakt på telefon 38 60 72 72.

Agder Energi Nett minner om at det er viktig å holde god avstand dersom en oppdager strømlinjer som har falt på bakken, lavthengende linjer og trær som har falt ned på linjene. Berøring kan medføre livsfare. Meld fra om slike situasjoner til kundesenteret på telefon 38 60 72 72.

Se vårt strømkart her

KRONIKK: Hva er realitetene vedrørende strømutfallene på Sørlandet?23.2.2018 14:05Kronikk

Strømsituasjonen i Agder har vært svært utfordrende denne vinteren og vi vil på det sterkeste beklage den ulempen som dette har medført for våre kunder. I tiden fremover vil det bli iverksatt flere ekstraordinære tiltak for å forbedre forsyningssikkerheten i de mest utsatte områdene. I etterkant av strømbruddene har det kommet mange påstander fra ulike hold, og vi ønsker å informere om hva som er realitetene.