Strøm Gundersen Vestfold bygger Nye Kilen Brygge

Strøm Gundersen Vestfold AS, der AF Gruppen er hovedaksjonær, er valgt som entreprenør for oppføring av leilighetsprosjektet Nye Kilen Brygge BT1 i Sandefjord.
Nye Kilen brygge. Ill: EVE Images

Oppdragsgiver er Kilen Utbygging 2 AS som eies av AF Gruppen sammen med Miliarium AS.

Kontrakten omfatter prosjektering og bygging av 80 leiligheter med parkeringskjeller, utomhusarbeider og bryggevandring. Kontrakten gjennomføres som en totalentreprise i samspill og har en verdi på MNOK 224 ekskl. mva.

Salget av leilighetene er allerede i gang, og forventet byggestart er 1. kvartal 2018.

For ytterligere informasjon:
Konserndirektør Bygg i AF Gruppen: Henning Olsen, tlf. 91 74 15 92
Daglig leder i Strøm Gundersen Vestfold: Yngvar S. Brekke, tlf. 93 24 20 21

Nye Kilen brygge. Ill: EVE Images

AF Gruppen er et entreprenør- og industrikonsern. Konsernet omsatte for 12 mrd kroner i 2016 og har i dag ca 3100 medarbeidere. AF Gruppen  er notert på Oslo Børs (AFG).