Strøm Gundersen bygger Stasjonen i Tønsberg

Strøm Gundersen Vestfold AS, der AF Gruppen er hovedaksjonær, er valgt som entreprenør for oppføring av nærings- og kontorbygget Stasjonen i Tønsberg sentrum.

Oppdragsgiver er Tollbodgaten 22 AS som er 100% eiet av Micasa AS.

Kontrakten omfatter om prosjektering, rehabilitering og bygging av ca. 7 000 m2 med nærings- og kontorbygg i de gamle lokalene til Tønsberg Rådhus.

Kontrakten gjennomføres som en totalentreprise i samspill og har en verdi på MNOK 105 eks. mva.

Rivearbeidene på eksisterende bygg starter i februar 2017 og det nye kontor- og næringsbygget planlegges ferdigstilt sommeren 2018.

For ytterligere informasjon:

Konsernsjef i AF Gruppen ASA: Morten Grongstad, tlf. 99 15 39 05

Konserndirektør Bygg i AF Gruppen ASA: Henning Olsen, tlf. 91 74 15 92

Daglig leder i Strøm Gundersen AS: Arne Riise, tlf.97 53 12 49

AF Gruppen er et entreprenør- og industrikonsern. Konsernet omsatte for 12 mrd kroner i 2015 og har i dag ca 3200 medarbeidere. AF Gruppen  er notert på Oslo Børs (AFG).