Stortingsrepresentant og byrådssekretær til Virke ideell og frivillighet

Virke ideell og frivillighet ansetter tidl. stortingsrepresentant for Senterpartiet, Anne Tingelstad Wøien, og tidl. byrådssekretær Benjamin Larsen fra SV, som fagsjefer.
Anne Tingelstad Wøien og Benjamin Larsen blir nye fagsjefer i Virke ideell og frivillighet fra mars. (Foto av Wøien: Senterpartiet v/ Ingvill Størksen)

–  Dette har jeg gledet meg til! Begge har tung og solid erfaring fra politikk, særlig innenfor områder vi opererer i, sier direktør for Virke ideell og frivillighet, Inger Helene Venås.

Anne Tingelstad Wøien, fra Oppland, har sittet på Stortinget i kirke utdannings- og forskningskomiteen siden 2009, i til sammen åtte år. I tillegg har hun fire års erfaring som politisk rådgiver i to ulike departement, vært i fylkestinget og er utdannet lærer. Hun har jobbet med politikk på heltid de siste fjorten årene.

Benjamin Larsen, fra Oslo, kommer rett fra posisjonen som byrådssektretær i Oslo, i byrådsavdelingen for eldre-, helse,- og sosialtjenester. Han har blant annet jobbet med å legge premissene for Oslo kommunes anskaffelser på disse områdene, utvikling av tilskuddsordninger, og spesielt med spørsmål innen barnevern og sykehjem, der ideelle aktører er vesentlige leverandører.

Virke satser på ideell og frivillig sektor

Virke styrker nå sitt arbeid for ideell og frivillig sektor, og de to nye fagsjefene starter som 1. mars går inn i et team på totalt seks personer som daglig er i tett dialog med medlemmene og med politikere og embetsverk.

Anne og Benjamin har begge et svært relevant nettverk, samtidig som de har sentral kunnskap innenfor fagfeltene. I sum får vi nå et bredt og tungt sammensatt bransjeteam som skal jobbe førstelinje opp mot medlemmene, avslutter Venås.

Henrik Ibsens gate 90

Virke er hovedorganisasjonen for arbeidsgivere i handels- og tjenestenæringen. Det er næringer som står for halvparten av verdiskapingen i Norge. Vi kjemper for våre 25 000 medlemsvirksomheter slik at de er rustet for morgendagen, fordi deres utfordringer er våre utfordringer.