Stortalentet Serlina, er tilbake med en ny og diggbar låt

"Eg digger deg" synger stjerneskuddet Serlina fra Bergen på sin nye singel, og det er fristende å svare med et "takk det samme!". Man kan ikke la vær å digge Serlina. 18-åringens egenskrevne poplåter er av den uimotståelige sorten, og hun innehar en stemme man ganske enkelt må lytte til.

HØR "EG DIGGER DEG" HER

Bergensjenta har sunget siden hun var seks, og har levet og åndet for musikk siden. Enten som del av familieprosjektet Team Sulebakk, eller som ungvoksen soloartist med et brennende formidlingsbehov. Hun er en artist som makter å beskrive hverdagsstemningene til en ny ungdomsgenerasjon, og formidler musikken gjennom et fengende språk, både i tekst og melodi.

Låtskissene synger hun inn på mobilen, og "Eg digger deg" er videreforedlet i studio med produsentene Neon Gorilla (Anders Nilsen og André Jensen) i Oslo. Tittelen spiller på en regle Serlina og vennene pleide å tulle med som små, og er nå blitt en oppfordring til å ha det gøy på tross av presset mange unge føler i dag. Om å leve i nået, og å sette pris på livet som det er.

"Låtene kommer enkelt", hevder hun. Serlina har skrevet dem siden hun var fjorten. Klimprende på en gitar eller sittende foran et piano. Ideer og temaer har hun ingen problemer med å finne. Som skarp observatør tar hun pulsen på ungdomlivet innenifra, og makter å dele sine sorger og gleder #nofilter.

Det har snart blitt to år siden hun skrev låten ”Målløs” sammen med Skei & PT, en låt som ble listet på NRK mp3 og har strømmet over 5,1 millioner ganger på Spotify. Oppfølgeren "Puste under vann" nærmer seg de samme tallene, og var et nytt bevis på Serlinas talent for både komponering og fremføring. Med sin særegne stemme har hun også bidratt på Erik og Kriss sin single, ”Superhelt”.

Musikk er en altoppslukende interesse. Hun hører gjerne Demi Levato og Bruno Mars på maks volum, men har også mye av musikken fra oppveksten med seg. Som medlem av Team Sulebakk har Serlina delt scene med blant andre Alexander Rybak og Marcus & Martinus, og som solartist vært med på både VG-lista turneen og Allsang på grensen.

Denne våren er Serlina russ, og sier hun skal nyte de siste månedene som skoleelev til det fulle. Med en positiv og livsbejaende innstilling til livet og musikken er det bare å glede seg til mer fra det sprudlende stortalentet. Man kan rett og slett ikke slutte å digge.

5 Seconds Of Summer med ny singel23.2.2018 11:52Pressemelding

I dag slapp de australske gutta i 5 Seconds Of Summer sin nye singel «Want You Back». Samtidig med singelslipp avslørte de også turnéen 5SOS3 som sparkes i gang i Stockholm 20. mars. «Want You Back» er første singel fra bandet på to år. Etter 18 måneder på veien med Sounds Good Feels Good tour har bandet den siste tiden tilbrakt tid i Los Angeles hvor de har skrevet og spilt inn sitt nye album som kommer i løpet av året. Om turné og nytt album sier bandet: “Finally… It’s been 3 years since our last album and we are so ready to share new music with the world. After spending the last 5 years on the road since the age of 16, it was important we took time to reflect as individuals and now we’re coming back stronger and more unified than ever. These songs mean the world to us and we have held nothing back in writing and recording this album. We’ve been rehearsing a lot of the new songs live and can’t wait to get back out on tour to connect with our incredible fans”.

Ny singel fra Raye med Mabel og Stefflon Don22.2.2018 20:05Pressemelding

Det britiske stjerneskuddet Raye er i dag ute med den nye låten «Cigarettes» med Mabel og Stefflon Don. Alle tre har hatt hitter inne på topp 15 i Storbritannia, RAYE med «Decline», Mabel med «Finders Keepers» og Stefflon Don med «Hurtin’ Me». Låten følger opp «Decline» og blir å finne på hennes nye prosjekt som kommer innen kort tid. Kun 20 år gammel kan hun allerede skimte med samarbeid med John Legend, Julia Michaels, Blood Pop og Ellie Goulding for å nevne noen. Hun har spilt på store festivaler som Glastonbury, Latitude og V Festival og har over 75. millioner streams. Raye har vært med på å skrive Matomas «The Wave» feat. Madcon sammen med Matoma & Madcon og Blondes «Just for One Night» feat. Astrid S. Hun var også med på å co-skrive Jax Jones sin monsterhit «You Don't Know Me» som hun har vokalen på. Låten var også nominert til en Brit Award i kategorien «Best British Single».

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven