Stortalentet Serlina, er tilbake med en ny og diggbar låt

"Eg digger deg" synger stjerneskuddet Serlina fra Bergen på sin nye singel, og det er fristende å svare med et "takk det samme!". Man kan ikke la vær å digge Serlina. 18-åringens egenskrevne poplåter er av den uimotståelige sorten, og hun innehar en stemme man ganske enkelt må lytte til.

HØR "EG DIGGER DEG" HER

Bergensjenta har sunget siden hun var seks, og har levet og åndet for musikk siden. Enten som del av familieprosjektet Team Sulebakk, eller som ungvoksen soloartist med et brennende formidlingsbehov. Hun er en artist som makter å beskrive hverdagsstemningene til en ny ungdomsgenerasjon, og formidler musikken gjennom et fengende språk, både i tekst og melodi.

Låtskissene synger hun inn på mobilen, og "Eg digger deg" er videreforedlet i studio med produsentene Neon Gorilla (Anders Nilsen og André Jensen) i Oslo. Tittelen spiller på en regle Serlina og vennene pleide å tulle med som små, og er nå blitt en oppfordring til å ha det gøy på tross av presset mange unge føler i dag. Om å leve i nået, og å sette pris på livet som det er.

"Låtene kommer enkelt", hevder hun. Serlina har skrevet dem siden hun var fjorten. Klimprende på en gitar eller sittende foran et piano. Ideer og temaer har hun ingen problemer med å finne. Som skarp observatør tar hun pulsen på ungdomlivet innenifra, og makter å dele sine sorger og gleder #nofilter.

Det har snart blitt to år siden hun skrev låten ”Målløs” sammen med Skei & PT, en låt som ble listet på NRK mp3 og har strømmet over 5,1 millioner ganger på Spotify. Oppfølgeren "Puste under vann" nærmer seg de samme tallene, og var et nytt bevis på Serlinas talent for både komponering og fremføring. Med sin særegne stemme har hun også bidratt på Erik og Kriss sin single, ”Superhelt”.

Musikk er en altoppslukende interesse. Hun hører gjerne Demi Levato og Bruno Mars på maks volum, men har også mye av musikken fra oppveksten med seg. Som medlem av Team Sulebakk har Serlina delt scene med blant andre Alexander Rybak og Marcus & Martinus, og som solartist vært med på både VG-lista turneen og Allsang på grensen.

Denne våren er Serlina russ, og sier hun skal nyte de siste månedene som skoleelev til det fulle. Med en positiv og livsbejaende innstilling til livet og musikken er det bare å glede seg til mer fra det sprudlende stortalentet. Man kan rett og slett ikke slutte å digge.

Nyhetsbrev fra Universal Music18.1.2019 13:09Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Lil Halima kickstarter året med singel og annonserer ny EP Maggie Rogers ute med debutalbum James Blake tilbake med nytt album Superstjernen Ariana Grande tar ingen pauser, og er nå ute med sin splitter nye låt "7 rings". Dean Lewis står bak smashen "Be Alright" som har nesten 14 millioner streams i Norge. Nå er han ute med sin nye låt, "7 minutes". Norgesaktuelle Troye Sivan har sluppet en video til singelen "Lucky Strike". Se den nydelige videoen her. Konserter i januar: 24.januar Ella Mai på Rockefeller 25.januar MHD på Sentrum Scene 29.januar Years & Years på Sentrum Scene 30.januar Aminé på Parkteatret 30.januar Lil Mosey på Sentrum Scene

Maggie Rogers ute med debutalbum18.1.2019 11:33Pressemelding

Maggie Rogers er i dag klar med debutalbumet Heard It In A Past Life. Albumet inneholder låter som “Alaska”, som har over 100 millioner globale streams, “Fallingwater”, “Give A Little” og "Light On". Hun slapp sin debutEP, Now That The Light Is Fading (2017), da hun var ferdig ved NYUs Tisch School of the Arts og ble raskt en favoritt hos de store musikkmagasinene og bloggerne og havnet på de fleste Sound Of 2017-listene. Nylig ble hun, som første artist, utnevnt til YouTube Artist On The Rise for 2019. I 2017 spilte hun under Bylarm og i fjor sommer varmet hun opp for Haim. 7. mars gjør hun sin egen konsert på Rockefeller i Oslo.

Lil Halima kickstarter året med singel og annonserer ny EP18.1.2019 09:49Pressemelding

Som debutant opplevde 20 år gamle Lil Halima fra Bardu at hele verdens øyne ble rettet mot henne. Hennes første EP ‘love songs for bad lovers’ satt sine spor, og banet vei for spennende nye samarbeid. Nå slipper hun ‘Hold Me’, som er første singel fra EP´en ‘for the dark days’. Første livstegn fra artisten Lil Halima kom i april 2018 med den selvskrevne- og egenproduserte introduksjonslåten «Interlude». En uke etter slapp hun debutsingelen “Abstract” som skulle bli første skritt på veien mot EP´en “love songs for bad lovers” i oktober. I mellomtiden fikk verden høre både “Jasmine” og “Train”, og den daværende 19-åringen ble et samtaleemne i inn- og utland. Hun signerte labelsamarbeid med Island UK og Dew Process i Australia, i tillegg til bookingavtaler med gigantene Timeout Agency, Coda UK og Paradigm Agency. Selv om det skjer mye på kort tid, har Lil Halima ingen hast. Grunnlaget er lagt, og det er nå reisen starter for multitalentet. HØR LIL HALIMA - "HOLD ME" HER Om den nye sangen

Sam Smith tilbake med Dancing With a Stranger11.1.2019 15:58Pressemelding

Sam Smith gjør et stort comeback med sin nye singel “Dancing With a Stranger” med Normani. Den sterke popballaden er første nye musikk fra Sam Smith i 2019, og følger opp samarbeidet med Calvin Harris på megahiten “Promises”. Normani gjorde stor suksess med gruppen Fifth Harmony, og lanserte en solokarriere i fjor med låten “Love Lies” med Khalid. Sam Smiths forrige album The Thrill of it All (2017) gikk rett til topps på albumlisten og har plassert platina i Norge. I april i fjor spilte Sam Smith for et utsolgt Telenor Arena. Om den nye låten sier Sam Smith: “I’m so excited for everyone to hear “Dancing With a Stranger,” which I wrote on The Thrill Of It All tour last year. For me it bottles everything I was feeling whilst juggling my personal life and touring. It is also such a beautiful moment for me as I’m a huge, huge fan of Normani and everything she is. I’m so excited to watch her light shine. I hope everyone enjoys hearing this song as much as I do.” Normani fortsetter: “I’m tr

James Blake med nytt album10.1.2019 16:46Pressemelding

James Blake er klar med nytt album fredag 18. januar. Det nye albumet har fått tittelen Assume Form. Blant dem som bidrar på albumet finner man André 3000, Travis Scott, ROSALÍA, Metro Boomin og Moses Sumney. Han har tidligere jobbet med artister som Kendrick Lamar, Beyoncé, Jay Z, Mount Kimbie, Bon Iver, Chance The Rapper, Frank Ocean og bidratt på filmmusikken til The Black Panther. Han har også hatt kunsterisk samarbeid med Quentin Blake og Natalie Portman. Han har vunnet den prestigetunge Mercury-Prize og vært Brit og Grammy nominert. Til sommeren kan han oppleves live på Primavera Sound.