Stortalentet Serlina, er tilbake med en ny og diggbar låt

"Eg digger deg" synger stjerneskuddet Serlina fra Bergen på sin nye singel, og det er fristende å svare med et "takk det samme!". Man kan ikke la vær å digge Serlina. 18-åringens egenskrevne poplåter er av den uimotståelige sorten, og hun innehar en stemme man ganske enkelt må lytte til.

HØR "EG DIGGER DEG" HER

Bergensjenta har sunget siden hun var seks, og har levet og åndet for musikk siden. Enten som del av familieprosjektet Team Sulebakk, eller som ungvoksen soloartist med et brennende formidlingsbehov. Hun er en artist som makter å beskrive hverdagsstemningene til en ny ungdomsgenerasjon, og formidler musikken gjennom et fengende språk, både i tekst og melodi.

Låtskissene synger hun inn på mobilen, og "Eg digger deg" er videreforedlet i studio med produsentene Neon Gorilla (Anders Nilsen og André Jensen) i Oslo. Tittelen spiller på en regle Serlina og vennene pleide å tulle med som små, og er nå blitt en oppfordring til å ha det gøy på tross av presset mange unge føler i dag. Om å leve i nået, og å sette pris på livet som det er.

"Låtene kommer enkelt", hevder hun. Serlina har skrevet dem siden hun var fjorten. Klimprende på en gitar eller sittende foran et piano. Ideer og temaer har hun ingen problemer med å finne. Som skarp observatør tar hun pulsen på ungdomlivet innenifra, og makter å dele sine sorger og gleder #nofilter.

Det har snart blitt to år siden hun skrev låten ”Målløs” sammen med Skei & PT, en låt som ble listet på NRK mp3 og har strømmet over 5,1 millioner ganger på Spotify. Oppfølgeren "Puste under vann" nærmer seg de samme tallene, og var et nytt bevis på Serlinas talent for både komponering og fremføring. Med sin særegne stemme har hun også bidratt på Erik og Kriss sin single, ”Superhelt”.

Musikk er en altoppslukende interesse. Hun hører gjerne Demi Levato og Bruno Mars på maks volum, men har også mye av musikken fra oppveksten med seg. Som medlem av Team Sulebakk har Serlina delt scene med blant andre Alexander Rybak og Marcus & Martinus, og som solartist vært med på både VG-lista turneen og Allsang på grensen.

Denne våren er Serlina russ, og sier hun skal nyte de siste månedene som skoleelev til det fulle. Med en positiv og livsbejaende innstilling til livet og musikken er det bare å glede seg til mer fra det sprudlende stortalentet. Man kan rett og slett ikke slutte å digge.

Paul McCartney med nytt album og ny singel15.8.2018 18:05Pressemelding

Paul McCartney er 7. september klar med det nye albumet Egypt Station. Albumet inneholder 16 låter og er første nye album fra McCartney siden New fra 2013. Den nye singelen "Fuh You" er neste ut fra albumet og følger opp "I Don't Know" og "Come On To Me". Egypt Station ble spilt inn mellom Los Angeles, London og Sussex og er produsert av Greg Kurstin (Adele, Beck, Foo Fighters) - med unntak av den nye singelen "Fuh You", som er produsert av Ryan Tedder. Om prosessen bak den nye singelen sier Paul selv; “With this one I was in the studio with Ryan Tedder whereas the rest of the album has been made with Greg Kurstin. We were just thinking of ideas and little pieces of melody and chords and the song just came together bit by bit. And then I would try and make some kind of sense of the story. So it was like ‘Come on baby now. Talk about yourself. Tell the truth, let me get to know you’ and basically I wanna know how you feel, you make me wanna go out and steal. I just want it for you. So t

Bernhoft med tredje singel, “Humanoid”, fra det kommende albumet med samme tittel10.8.2018 11:35Pressemelding

I dag slipper Bernhoft sin tredje singel, “Humanoid”, fra det kommende albumet som slippes 24. August. Bernhoft har også annonsert sin kommende Norgesturné med sitt faste band, The Fashion Bruises, som har vært med på innspillingen av hele albumet. “Humanoid” handler om hvordan mennesker nå til dags er oppslukt i sosiale medier og hvordan de bruker en god del av dagen på å stirre ned i en skjerm. - “Jeg har bala en stund med at det er vrient å prate med mennesker som er mer tilstede i telefonen sin enn i praten. Det fortjener en låt, og det passa perfekt å kle den teksten med dundredisco og køntrigitar. Her er Humanoid, spill den høyt!” - Bernhoft HØR “HUMANOID” HER Slik blir det også naturlig at bandet blir med på den omfattende turnéhøsten som starter i USA i september, forsetter i Norge i september og oktober, videre til Europa i november før den avslutten i USA i desember. 56 konserter står totalt for tur for Bernhoft & The Fashion Bruises denne høsten etter albumslipp. SE OVERSIKT