Stort fjerning- og gjenvinningsoppdrag

AF Gruppen har som underentreprenør til Heerema Marine Contractors (HMC) mottatt melding fra ConocoPhillips Skandinavia AS, om at de har til hensikt å inngå kontrakt for fjerning og gjenvinning av plattformer tilknyttet Ekofisk feltet i Nordsjøen.

Kontrakten omfatter prosjektering, forberedende arbeider, fjerning og gjenvinning (EPRD) av fire plattformer, samt opsjon på ytterligere en plattform, med en total vekt på i overkant av 36.000 tonn. Plattformene skal fjernes og gjenvinnes i perioden 2017 til 2022.

AF Gruppen er et entreprenør- og industrikonsern. Konsernet omsatte for 12 mrd kroner i 2016 og har i dag ca 3100 medarbeidere. AF Gruppen  er notert på Oslo Børs (AFG).