Stort engasjement for Postens AR-teknologi

Posten Norge fikk 330 forslag da de ba om ideer til den nye appen med AR-teknologi. Nå skal flere av ideene testes ut.
Robert Sasak tok i bruk både kreative evner og Postens nye AR-app. Dette ble vinnerbildet i Postens konkurranse.

Posten var det første norske selskapet som tok i bruk Apples AR-kit og lanserte en app i begynnelsen av november. Augmented reality (AR) er kjent for mange fra Pokemon Go som herjet landet i fjor sommer, og innebærer at det legges et grafisk bilde oppå bilder av den virkelige verden.

– Vi eksperimenterer med ny teknologi for å forstå og vurdere modenheten i teknologien og se hvordan vi i Posten kan bruke det for å lage nye løsninger for kundene våre, sier Alexander Haneng, direktør for Digital innovasjon i Posten Norge.

Kort tid etter lansering inviterte Posten Norge til en idekonkurranse og bildekonkurranse for å skape engasjement og å få inn ideer og innspill. Nå er vinnerne kåret.

- Engasjementet er over all forventning, og viser at det ligger mye kunnskap og kreativitet hos både kunder og egne ansatte. Nå skal vi jobbe videre med flere av ideene, sier Haneng som ikke vil avsløre neste nyvinning.

- Nei, her er det bare å følge med på utviklingen, sier han hemmelighetsfullt.

• Vinner av beste ide: Paal Aleksander Aarnes Kaasa
  • Vinner av beste bilde: Robert Sasak

– Vi eksperimenterer med ny teknologi, sier Alexander Haneng.
Slik ser det ut når Posten bruker augmented reality på mobilen din.