Storslått åpning på U2s verdensturné

16.5.2017 13:34 | Universal Music Norge

Denne helgen åpnet U2 sin store jubileumsturné med konserter i Vancouver i Canada og i Seattle. Turneen markerer at det er 30 år siden U2 slapp det legendariske albumet «The Joshua Tree», noe de også markerer med å slippe flere jubileumsutgaver av albumet 2. juni som kan forhåndsbestilles nå.

«The Joshua Tree» fra 1987 var inspirert og basert på amerikansk kultur, noe som gjorde bandets konsert på Seattles Century Link Field ekstra spesiell. 55.000 fans ble vitne til en spektakulær og følelsesladd konsert fra de irske ikonene, som spilte «The Joshua Tree» i sin helhet i tillegg til andre deler av bandets katalog. På låta «Exit» kom en av Seattles største musikalske helter, Eddie Vedder, og oppvarmerne Mumford & Sons opp på scenen for å synge med bandet.

Last ned bilder og video fra konserten her.

Konserten i Seattle har mottatt gode anmeldelser fra blant andre New York Times, The Telegraph og Irish Independent. Turneen fortsetter i Santa Clara i California i morgen og fortsetter i Nord-Amerika frem til 8. juli, da bandet innleder den europeiske delen av turneen i London.

«The Joshua Tree» ble sluppet 9. mars 1987 og inneholder låter som «With Or Without You», «I Still Haven’t Found What I’m Looking For» og «Where The Streets Have No Name». U2s femte album, som er produsert av Brian Eno og Daniel Lenois,  gikk til topps på listene i over 20 land og det har blitt solgt 25 millioner eksemplarer av «The Joshua Tree». I følge Rolling Stone var dette albumet som forvandlet U2 fra «helter til superstjerner», og gruppen vant to Grammypriser for albumet.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f