If Skadeforsikring

Stormen gjorde store skader

Stormbeltet som traff Nord-Norge i helgen ødela mange naust, garasjer og uthus. Forsikringsselskapet If har foreløpig fått nærmere 70 skader meldt inn til seg.

Forsikringsselskapet If sier folk i Nord-Norge er flinke til å forberede seg på uvær. (Foto: If)

Antallet kommer til å stige de nærmeste dagene, opplyser selskapet. Det er for tidlig å si noe om hvor store ødeleggelsene er i kroner og ører.

- Selv om det først om fremst er mindre bygningskonstruksjoner som er rammet, har folk også fått ødelagt deler av tak og vegger på bolighus. Enkelte næringsbygg har også skader etter stormen, sier informasjonssjef Sigmund Clementz i If.

Meldinger om bygningsskader har kommet inn fra Bodø i sør til Harstad i nord.

- At det kan være hardt vær i Nord-Norge på denne tiden av året, kommer ikke som noen overraskelse på innbyggerne i landsdelen. Vårt inntrykk er at de fleste er flinke til å ta forholdsregler når det blåser opp, og sikrer rutinemessig løse gjenstander på eiendommene sine. Vi i If har ikke mottatt en eneste melding om såkalt løsøre som stormkastene har tatt med seg, sier Clementz.

Om If Skadeforsikring

If Skadeforsikring

21 49 24 00http://www.if.no

If forsikrer alt som betyr noe i livet: mennesker, dyr, boliger, biler og mye mer. Vi hjelper også bedrifter slik at de kan fungere som normalt selv om de skulle få en skade. Takket være våre 6 800 dyktige medarbeidere kan 3,7 millioner kunder i Norden og Baltikum føle seg trygge på at de vil få den hjelpen de trenger - hvis noe skulle skje.

Følg saker fra If Skadeforsikring

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra If Skadeforsikring på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra If Skadeforsikring