Storebrand har valgt Client-as-a-Service fra EVRY

13.6.2016 07:00 | EVRY

EVRY og Storebrand har inngått en konsernavtale om CaaS (leveranse av PCer som en tjeneste). Kontraktsverdien er på 25 millioner kroner over tre år. Med avtalen får Storebrand full fleksibilitet og volumstyring av PC-klienter med tilhørende tjenester.

Rune Hørnes, CIO i Storebrand

EVRY tar med denne avtalen totalansvaret for administrasjon og håndtering av alle Storebrands bærbare og stasjonære PCer, gjennom hele livssyklusen. Avtalen, som også inkluderer brukerstøtte, vil gi Storebrand redusert kompleksitet og økt forutsigbarhet på pris. Storebrand betaler kun en fast månedspris per PC-bruker.

—EVRY hadde allerede store deler av vårt vedlikehold av klienter og ved oppgradering av vår plattform fant vi EVRYs tilnærming og totaltilbud interessant med hensyn på både administrasjon og håndtering av klienter, sier Rune Hørnes, CIO i Storebrand.

– EVRYs CaaS konsept gir Storebrand økt fleksibilitet både med hensyn på teknologisk utvikling og volumstyring. Vi har fått en partner som står for en helhetlig leveranse som reduserer kompleksitet og i sum gir bedre løsninger for våre brukere, sier Hørnes.

Blant EVRYs øvrige kunder på CaaS er ISS, Innovasjon Norge, Scandic, Norrøna, Nye Veier og Redd Barna. CaaS fra EVRY er markedets mest komplette hva gjelder komplett livssyklushåndtering av klienter. Selskapet opplever stor interesse for konseptet.

– Ved å standardisere hele livssyklusløpet for klienter får man bedre kvalitet, økt tilgjengelighet, redusert kompleksitet og lavere kostnader. Vårt estimat er at man ved å velge en CaaS løsning kan forvente en kostnadsbesparelse på over 20 prosent, sier Kolbjørn Haarr, konserndirektør i EVRY.

Om lag 2200 PCer skal nå tas ut av drift hos Storebrand og erstattes med nye, utvalgte modeller. EVRY foretar trygg sletting av de gamle PCene før de selges i annenhåndsmarkedet og midlene tilbakeføres til Storebrand.

Som et ledd i avtalen har EVRY ledet prosess for valg av produsent for PC og i samarbeid med Storerband besluttet hvilke modeller Storebrand skal standardisere på. Nye PCer sendes direkte fra leverandøren til EVRY, som legger inn riktig brukeroppsett og distribuerer etter bestilling til sluttbruker klar til bruk.

Ansatte i Storbrand har ett kontaktpunkt å forholde seg til hvis problemer oppstår. EVRY har en byttepool med produkter, slik at man kan fortsette sitt arbeid ved uhell eller skade. Det legges med avtalen opp til at PCene skal byttes ut etter 36 måneder, da de totale kostnadene erfaringsmessig øker etter dette.

Rune Hørnes, CIO i Storebrand
Kolbjørn Haarr, konserndirektør EVRY Norge

EVRY er Nordens ledende IT-konsern og en totalleverandør med sterk lokal tilstedeværelse i 50 nordiske byer. Gjennom høy bransje- og teknologikompetanse skaper EVRY merverdi til det beste for kundene og bidrar til å utvikle fremtidens informasjonssamfunn. EVRY har om lag 10 000 ansatte og en årlig omsetning på ca. 13 milliarder kroner.

EVRY lanserer kognitiv kundeservice12.6.2017 10:31Pressemelding

EVRYs kundesenter besvarer over 50 000 henvendelser per måned. Kundesenteret kan vise til høy score hos kundene – mye takket være et kontinuerlig forbedringsarbeid. Som del av dette har EVRY nå valgt IBM Watson-teknologi til å automatisere kjerneprosessene innen kundeservice. Resultatet er et proaktivt kundesenter som kan løse kundens problem – før kunden er klar over det! EVRY vil også levere proaktivt kundesenter som en tjeneste i det norske markedet