Stor leverandør av helsetjenester i Normandie, Frankrike velger Ascoms kommunikasjonsløsninger for integrerte arbeidsprosesser

Centre Hospitalier Intercommunal Elbeuf, Louviers og Val de Reuil (CHIELVR) er en sammenslutning av sykehus, klinikker, sykehjem og omsorgsboliger som betjener 160 000 mennesker. CHIELVR har en kapasitet på mer enn 1000 senger på tvers av flere kommuner i Normandie i Frankrike.

View source version on businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20161017005685/no/

Centre Hospitalier Intercommunal Elbeuf (Photo: Business Wire)

I 2012 kontaktet CHIELVR Ascom for å modernisere eksisterende kommunikasjonssystemer. Ascom var det naturlige valget til denne oppgaven, siden Ascom har levert beboer- og pasientsignalløsninger til CHIELVR siden 2004. I 2012 var oppgaven mer avansert og omfattet faseinndelt integrasjon av kliniske, tekniske og personsikkerhets- alarmsystemer via Ascoms mellomvareplattform.

-Enkelt sagt implementerer vi en intelligent, integrert arbeidsflytløsning. Det betyr at vi gjør mange forskjellige typer virksomhetskritiske data og kommunikasjon mobile og distribuerer dem til pleiepersonalets mobile enheter. Denne informasjonen blir prioritert, distribuert og gjort sporbar av Ascoms mellomvareplattform, og bidrar til å forbedre pasientpleie og arbeidsflyt, og øke de ansattes sikkerhet, sier Cyril Dufresne, Director of Solutions i Ascom, Frankrike.

Den integrerte kommunikasjonsløsningen til CHIELVR er basert på Ascoms IP-DECT system, som kombinerer IP-teknoliogiens brukervennlighet og lave kostnader med DECT-telefoniens gjennomtestede pålitelighet.

- Dette er et stort og pågående prosjekt. Å samle pasientsignal, vandrekontroll, personsikkerhet og tekniske alarmer i én, sømløs løsning, krever en smart og robust teknologi, sier Cyril Dufresne.

Bygninger snakker, og nå kan CHIELVR lytte

Tekniske alarmer er en viktig del av Ascoms løsning til CHIELVR. Alarmer om utstyrs- og/eller bygningsfeil går nå direkte til telefonene til de rette vedkommende. Det samme gjelder for brann- og lekkasjealarmer. Alarmene går direkte til de rette menneskene, og bidrar til å sikre den raskeste og mest korrekte reaksjonen.

-Den nye kommunikasjonsløsningen sammenholder alle våre team og bringer intelligens inn i håndteringen av kritisk informasjon. Det styrker effektiviteten i organisasjonen. Pasientsikkerheten og paseientpleien har blitt bedre. Svartid og reaksjon for pleiepersonale og teknikere, ifølge teknisk ansvarlig i CHIELVR.

Sporbarhet er et annet viktig element i løsningen. Alle pasient- og beboeranrop loggføres nå automatisk med informasjon om lokasjon og varighet. Dette gir CHIELVR verdifulle data og bidrar til å dokumentere omsorgen. - Slik dokumentasjon blir stadig viktigere i dagens helsevesen. Det bidrar til til underlagr for virksomhetsoppfølging og planlegging, og å gjøre pårørende trygge på at pasienter og beboere får riktig pleie, sier Cyril Dufresne i Ascom.

CHIELVR bruker nærmere 600 Ascom IP-DECT-telefoner. Teknisk støttepersonell får nå nye DECT-telefoner, mens pleiepersonalet får den robuste DECT-telefonen Ascom d81. Løsningen inkluderer også diskrete mottakere/sendere som bæres rundt halsen til demenspasienter og andre som har vanskeligheter med å orientere seg.

-Med den nye løsningen har vi klart å oppnå viktige mål hos CHIELVR. Vi har levert nye tjenester til både pleiepersonalet og til pasientene, arbeidseffektiviteten har blitt bedre, tilgangen til informasjon er bedre og pleiepersonalets responstid har blitt redusert. Kommunikasjon og samarbeid blant pleiepersonalet har også blitt bedre. Sikkerheten for personalet, spesielt for alenearbeidene, er styrket. Og ikke minst har CHIELVR fått bedre muligheter til å samle og analysere viktige data, konkluderer Cyril Dufresne.

Om Ascom

Ascom er en global løsningsleverandør av IKT-tjenester til helsesektoren. Ascoms visjon er å redusere informasjonsbrister for å skape best mulig beslutningsgrunnlag, uavhengig av tid og sted. Ascom leverer virksomhetskritiske sanntidsløsninger for mobile, ad hoc- og tidskritiske miljøer. Selskapets unike produkt- og løsningsportefølje og programvarearkitektur gjør det mulig å integrere mobile enheter, og skape løsninger som gir smidig, effektiv arbeidsflyt i helsesektoren, industrien, og innen sikkerhet og detaljhandel.

Ascoms hovedkvarter ligger sveitsiske Baar. Selskapet har datterselskaper i 15 land og en arbeidsstyrke på ca. 1300 medarbeidere over hele verden. Ascoms registrerte aksjer (ASCN) er notert på SIX Swiss Exchange i Zürich. Finn mer informasjon på www.ascom.no.

Ascom Frankrike
Celine Costantini
E-post:celine.costantini@ascom.fr

Loxam Announces a Conditional Agreement to Acquire UK Platforms20.7.2018 14:51Pressemelding