Stor interesse for alpin skikjøring gir rekordresultat

Nå er det klart for påskeferie og forholdene er fantastisk bra.

Vinteren kom tidlig denne sesongen. Stabil kulde og mye snø har gjort at SkiStars anlegg har vært i full drift stort sett hele perioden. Den flotte vinteren er den underliggende forklaringen til at SkiStar kan presentere historiens beste halvårsresultat.

Mats Årjes, konsernsjef i SkiStar, kommenterer resultatet slik:

I perioden, som blant annet omfatter jul, nyttår og store deler av vinterferien, har antall skidager økt med fem prosent sammenliknet med tilsvarende periode foregående år. Det er også gledelig at vi fortsetter å utvikle vår virksomhet i periodene mellom de store ferieukene.

Bookingsituasjonen for resten av sesongen er seks prosent høyere enn ved samme tidspunkt i fjor. En relativt tidlig påskeferie betyr at fokus ligger på å fylle ukene etter påske. Tatt i betraktning den gode snøsituasjonen i våre anlegg er vi overbevist om at vi kan tilby fantastiske skiopplevelser sesongen ut.

Gledelig å se at engasjementet i SkiStars kundeklubb, MySkiStar, fortsetter å øke. Antall registrerte medlemmer er nå over 750.000. Vi har også lansert en oppdatert og forbedret utgave av skistar.com - samt SkiStar-appen. I Hemsedal har vi åpnet SkiStar Lodge Hemsedal Suites, som er blitt tatt veldig godt i mot av våre gjester. I St. Johann in Tirol har vi åpnet vår nye gondol, som har økt kapasiteten ytterligere siden etableringen i Østerrike 2016/17.

Med et sterkt første halvår i ryggen er fokus ikke bare å fullføre årets sesong men også starte opp planleggingsarbeidet for 2018/19. Gjennom tittelsponsoratet for alpin-VM i Åre 2019 starter vi satsingen for å vinne nye utenlandske gjester.

Vi fortsetter også å investere i Sälen og Trysil som en følge av byggingen av Scandinavian Mountains, flyplassen mellom Sälen og Trysil. Tidsplanen som sier at de første flyene skal lande i desember 2019 ligger fast.

Andre kvartal:

• Nettoomsetningen for andre kvartal økte med 101 MSEK, opp 8 prosent, til 1 342 MSEK (1 241) sammenliknet med foregående år.
  • Resultat etter skatt for andre kvartal er forbedret med 62 MSEK, opp 13 prosent, til 542 MSEK (480) sammenliknet med foregående år.
  • Resultat per aksje før og etter utvanning gikk opp til 13,58 SEK (12,07), en forbedring på 13 prosent.

Første halvår:

• Nettoomsetningen for første halvår økte med 130 MSEK, opp 10 prosent, til 1 488 MSEK (1 358) sammenliknet med foregående år.
  • Resultat etter skatt første halvår er forbedret med 90 MSEK, opp 33 prosent, til 363 MSEK (273) sammenliknet med foregående år.
  • Resultat per aksje før og etter utvanning gikk opp til 9,18 SEK (6,92), en forbedring på 33 prosent.

For ytterligere kommentarer:

Mats Årjes, konsernsjef, tel: +46 (0) 280 880 80

Anders Örnulf, økonomi- og finansdirektør, tel: +46 (0) 280 880 80

Denne informasjon er slik informasjon SkiStar AB er pålagt å offentliggjøre i henhold til EUs markedsmisbrukdirektiv og verdipapirloven. Informasjonen er gitt gjennom ovenståendes kontaktpersoners sekretariat for offeltiggjøring 21. mars 2018 klokken 07.30 CET.

Nå er det klart for påskeferie og forholdene er fantastisk bra.

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i to kjerneområder: Drift av skianlegg og eiendomsutvikling & eksplotering . SkiStars visjon er å skape minnerike fjellopplevelser som den ledende operatøren av europeiske alpindestinasjoner.

Følg pressemeldinger fra SkiStar

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra SkiStar på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra SkiStar

SkiStars vinternyheter: Ny overnatting nære bakken, enda bedre skikjøring og restauranttilbud12.9.2019 06:50:00 CEST | Pressemelding

Skisesongen nærmer seg og det skjer mye spennende på SkiStars destinasjoner. I Hemsedal åpner hotellet FYRI Resort of Hemsedal med fantastisk utsikt og beliggenhet, i tillegg til to nye bakker og en ny heis. I Trysil blir skikjøringen enda bedre med bredere bakker og mer effektiv snøproduksjon. Et annet høydepunkt er åpningen av Scandinavian Mountains Airport, flyplassen mellom Trysil og Sälen som åpner 22. desember. I Åre utvides den allerede sterke restaurantscenen, da flere populære «Stockholm-krogar» etablerer seg i byen.