Stor fagutstilling på «Fagdagen 2017»

Glass og Fasadeforeningens «Fagdag 2017» arrangeres på Thon Hotel Oslofjord i Sandvika 18. oktober. 21 utstillere demonstrerer sine kunnskaper, sine produkter og tjenester. – En perfekt fagdag handler om mer enn foredrag og innlegg. Utstillerne representerer det ypperste bransjen kan vise frem. Våre gjester vil ha stor faglig nytte av å besøke utstillingen, sier prosjektleder Per Henning Graff.
Kristen Kåsin og Pilkington er en av 21 utstillere på «Fagdagen 2017».

– På Fagdagen 2017, vil rett kvalitet være et sentralt og viktig begrep. Kvalitet fra vår del av bransjen løftes frem gjennom arrangementet. Vår fagutstilling, er etter vår mening, svært godt sammensatt. Utstillingen viser hele bransjens bredde og besøkende fra alle fagretninger vil kunne finne interessante produkter. Fagutstillingen er så god at vi har satt av rikelig tid i programmet til å besøke de 21 utstillerne, sier prosjektlederen.
13 av utstillerne har stand også på «Glassarkitektur 2017» 19. oktober.
Her er firmaene som presenterer seg og deres egne beskrivelser av hva de ønsker å formidle på «Fagdagen 2017».

Consol AS er en landsdekkende leverandør av alle typer solskjerming. Har forhandlere over hele landet. Vi er importør og leverandør av varemerket LLumar, som er verdens største produsent av vindusfilm, og tyske MULTIFILM - rullegardinsystemer som beskytter mot solstråler, varme og gjenskinn.

Dormakaba er en totalleverandør av produkter, løsninger og service for adgang og sikring av bygninger og rom. Gjennom 150 år har vi levert sikkerhet, bærekraftighet og pålitelighet gjennom våre servicemedarbeidere og produktløsninger. Vi ønsker å være den foretrukne dedikerte og faglige partner for våre kunder – før, under og etter prosjektet.
Dormakaba har også stand på «Glassarkitektur 2017.

GEZE GmbH, med hovedkontor i Leonberg i Tyskland, er et verdensledende foretak som utvikler og produserer system innen dør- vindu – og sikkerhetsteknikk. GEZE har et omfattende produktprogram av mekaniske dørlukkere, automatiske dør- og vindussystem, glass-systemer, sikkerhetssystem samt røyk- varme og ventilasjonssystemer. I Norge er vi 16 kollegaer som selger, monterer og supporterer alle GEZE produktene.
GEZE har også stand på «Glassarkitektur 2017.

Glassfabrikken AS er totalleverandør til proffmarkedet innen glass. Vi skal vise frem vårt vide produktspekter. Glassfabrikken viser dessuten frem store og små referanseprosjekter, mulighetene med CNC-maskin, emaljert glass, rekkverksprøve, prøver på skyvedør samt brosjyremateriell.

JET Bramo er spesialist på brannsikring og naturlig ventilasjon.  Vi viser frem følgende produktgrupper: Motorisert åpning av vinduer, røyklukestyring, naturlig ventilasjon med avansert styring, overlyskupler, røykluker og branngardiner.
JET Bramo har også stand på «Glassarkitektur 2017.

Per Mordt AS vil stille ut designbeslag for dusj og sauna med utmerket kvalitet produsert i Tyskland. Vi vil vise vårt sortiment med beslag, som utfyller den beste funksjon i legering krom, gull og svart. Per Mordt AS har levert kvalitet siden 1911.
Per Mordt AS har også stand på «Glassarkitektur 2017.

Pilkington Norge vil vise følgende glassprodukter: Pilkington OptiView™, Pilkington OptiView Ultra™, Pilkington MirriView™, Pilkington MirroView ™ 50/50, og Mirropane Chrome™.
Pilkington Norge har også stand på «Glassarkitektur 2017.

Q-railing viser frem fire hovedprodukter. Easy Glass® PRO, med fem forskjellige bunnprofiler i aluminium. Testet og godkjent for linjelast tom 1,5 KN. Justerbart pakningssett.
Easy Glass® MAX. En sterk profil med fire forskjellige bunnprofiler i aluminium. Testet og godkjent for linjelast tom 4KN. Easy Glass® UP, med en slank bunnprofil for maksimalt utsyn. Q-lights, led spotter og led striper til håndløpere og skinneløsninger, med et enkelt klikksystem.
Q-railing har også stand på «Glassarkitektur 2017.

O.M.Rakvåg as er en av Norges mest moderne og komplette glassfabrikker, med egne produksjonslokaler på nær 6 000 kvadratmeter.
V leverer alt i bearbeidet glass, herdet glass, laminering av glass(autoclave) og isolerglass.
Våre egenproduserte bearbeidings produkter er CE-godkjent iht. NS-EN 14449 og NS-EN
12150. Isolerglass er CE-godkjent iht. EN 1279-5. Våre personsikkerhetsglass er testet iht. NS-EN 12600, og produseres under navnet Rakvaag Secure, og Rakvaag Laminate Secure.
O.M.Rakvåg as har også stand på «Glassarkitektur 2017.

Ruteretur ASble etablert i 2002, etteravtale mellom Miljødepartementet og Rutereturs eiere. Returselskapet er et non-profitt selskap som samler inn kasserte PCB-ruter over hele landet og sørger for at disse blir trygt behandlet. Ruteretur er eid av bransjen selv, via sentrale organisasjoner i bygg- og anleggsbransjen.

Ruteretur er det eneste godkjente returselskapet for PCB-ruter og vi sørger for at produsenter og importører av isolerglass får ivaretatt sine forpliktelser på en trygg og kostnadseffektiv måte.

Saint-Gobain Glassolutions skaper individuelle glassløsninger som bringer lys inn i ditt bygg og samtidig skaper komfort. Vårt brede produktspekter dekker det meste både til interiør og eksteriør. Benytt anledningen til en fagprat hvor vi vil vise deg våre mest innovative løsninger.
Saint-Gobain Glassolutions har også stand på «Glassarkitektur 2017.

SAPA BUILDING SYSTEMS utvikler, tester og markedsfører løsninger for dører, vinduer, fasader og glasstak i aluminium. I Norge markedsfører vi varemerkene Sapa og Wicona. Produktene produseres og monteres av autoriserte forhandlere over hele landet.
SAPA BUILDING SYSTEMS har også stand på «Glassarkitektur 2017.

Schüco utvikler og selger systemløsninger for vinduer, dører, fasader, skyvesystemer, sikkerhetsteknologi og solskjerming. På «Fagdagen 2017» og «Glassarkitektur 2017» vil besøkende få oppleve våre vinduer, dører og fasader i en digital verden gjennom Virtual Reality-briller, få nyttig informasjon om Schüco Fasadeskole og veiledning fra våre rådgivere. Velkommen innom vår stand.
Schüco har også stand på «Glassarkitektur 2017.

Sika viser frem Spider Bonding / Point Fixing. Produktene gir muligheter for å lime braketter og festepunkter direkte på glass, og på den måten slippe å bore hull i glasset. Dermed får man ett glattere og mer stilrent ytre. Sika har også løsninger for å unngå delaminering av laminerte glass.

SWISSPACER, en del av Saint-Gobain Building Glass Europe, -utvikler, produserer og markedsfører varmkant for isolerglass. Våre varmkanters tekniske egenskaper genererer lav Lambda-verdi og Psi-verdi, som igjen optimerer vinduets totale U-verdi og energiytelse og reduserer kostnader til oppvarming.
SWISSPACER har også stand på «Glassarkitektur 2017.

TrioVing er Norges største leverandør av låssystemer, beslag, elektromekanisk avlåsning, adgangssystemer, dørautomatikk for sikring og styring av dører, porter og vinduer.  Vi yter prosjekteringsbistand overfor byggherrer, arkitekter og entreprenører, i forbindelse med nybygg og rehabilitering. Vi er dessuten ledende leverandør til produsenter av dører, vinduer, porter, innredninger, heiser og fasader.
TrioVing har også stand på «Glassarkitektur 2017.

Vental Hunter Douglas Project er den ledende aktøren i bransjen for profesjonell solskjerming til næringsbygg.  Selskapet satser på produkter og løsninger med høy kvalitet for å tilfredsstille våre kunders behov. Vental er en totalleverandør av solskjerming, og bidrar med råd, veiledning og prosjektering. Vi står også for produksjon, montasje og eventuelt vedlikehold.
Har også stand på «Glassarkitektur 2017.

Bilglass
På «Fagdagen» i fjor lanserte Glass og Fasadeforeningen for første eget program for bilglass-spesialistene. Det er våre glassmestere og våre bilglassmedlemmer som er spesialister i reparasjon og bytte av ruter i kjøretøy. Den spesialiteten dyrker vi gjennom de tre temaene «Forventninger fra forsikringsselskapene», «Fagkunnskap for bilglass-spesialistene» og «Hvem er (blir) spesialistene i bilglassbransjen?».
I tillegg til faglige foredrag, presenteres en egen fagutstilling med verktøy og utstyr til bilglassbransjen.
Disse utstillerne er så langt klare for arrangementet:

Bilglassgruppen er en ledende bilglassgrossist, med 48 ansatte. Vi leverer alt av bilglass til hele Norge, både personbil, bobil, buss/storbil. I tillegg så selger vi verktøy og utstyr for å utføre arbeidet. Vi kjører også kurs i kalibrering, HMS, glassfag, produkt, frontruteskift med reparasjon, løfteutstyr, og skreddersydde kurs i «veien til arbeidstillatelse». I tillegg til portalen, elektronisk fakturering. Bilglassgruppens leverandører er WISSIQ, PMA TOOLS og Hella Guthman.

GLS Sweden System viser frem ArmOne™, som kan benyttes til å bytte alle typer frontruter, for alle typer kjøretøy. Rutens vekt avbalanseres ved hjelp av en pneumatisk sylinder som gir en trinnløs posisjonering. Trykket justeres manuelt etter hvilken type rute som skal byttes.

Hurtigruta Carglass er ledende innen teknologi og utvikling av nye produkter.
Nyutviklet steinsprutverktøy ART, som er utviklet for å gjøre reparasjonen bedre en tidligere. ART utfører reparasjonen automatisk, og resultatet blir meget bra.
Utskjæringsverktøy ny generasjon av Ezi-Wire

Riis Bilglass er Norges største bilglasskjede med 107 avdelinger i hele Norge.
Vi utfører alle tjenester innen bilglass på alt av person- vare- og lastebiler, og ellers alle transportmidler. Hos oss håndterer vi alle kjøretøy og garanterer fagmessig utført arbeid.
Vi fikser alt fra en liten steinsprut på frontruta til bytting av bilruter på den fineste veteranbil.  Andre produkter/tjenester vi utfører er: Solfilm, lyktepolering og sikkerhetsfilm.
www.bilglass.no

Solfilmsgruppen er Norges ledende leverandør av tekniske vindusfilmer.
Bruksområdene er energibesparing, solskjerming, personvern, innbruddsikring og dekor.

Kristen Kåsin og Pilkington er en av 21 utstillere på «Fagdagen 2017».

Glynitveien 25
1400 SKI

Følg pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Glass og Fasadeforeningen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen