Thon Eiendom

Stor etterspørsel etter studentboliger i Diagonale

Olav Thon Gruppen og HAV Eiendom AS eier Diagonale-prosjektet i Bjørvika. I juli står 300 studentboliger klare for innflytning i det ene nybygget.
Diagonale-prosjektet består av et studentbygg og et kontorbygg. Olav Thon Gruppen og HAV Eiendom AS eier 50 % hver. Foto: HAV Eiendom

– Studentboligene er helt unike med den sentrale beliggenheten hvor Operaen og Oslo S er nærmeste naboer. Boligene er moderne og alle har eget bad og kjøkken. De fleste studentboligene vil være ettroms på 20 til 25 kvadratmeter. Men det blir også boliger til studentpar opp til 50 kvadratmeter. Det er felles takterrasse i 11. etasje med en fantastisk utsikt og mange av leilighetene har også havutsikt, sier Thon Eiendoms utleiesjef, Torill Larsen.

Alle som er i et studieløp for høyere utdanning ved et godkjent studiested i Oslo eller Akershus (eller har fått plass og takket ja til plass), samt lærlinger kan søke om studentbolig i Diagonale. Man må ta minst 15 studiepoeng per semester for å være godkjent søker. Prisene varierer fra 6600 kroner til 14000 kroner (for to personer i en parleilighet) per måned. Oppvarming, varmtvann og internett er inkludert i prisen.

– Vi har opplevd stor pågang av søkere som vil bo i Diagonale og vi mottar daglig søknader på thoneiendom.no. I juli holder vi visninger for de som vil komme og se, og de første studentene flytter inn i slutten av juli før studiestart. Vi har gått gjennom mange søknader og de som har fått tilbud om å signere kontrakt med oss har vært overlykkelige, sier Larsen.

Diagonale ligger i Dronning Eufemias gate og vil få nye Deichmanske hovedbibliotek som nærmeste nabo.

5. juli er det visning av Diagonales studentboliger fra kl. 12 til 19. Les mer her

Kontorer og nye restauranter
Det andre Diagonale-bygget består av kontorlokaler og leies ut til blant annet TV 2, Advokatfirma Ræder, Vinmonopolets nye hovedkontor og Vipps/BankAxept/BankID. På gateplan kommer blant annet Kaffebrenneriet, Smoothie Exhange, El Camino og Døgnvill.

Diagonale-prosjektet eies av Olav Thon Gruppen og HAV Eiendom AS med 50 % eierskap hver.

FOR MER INFORMASJON:
Les mer om studentboligene her
Les om studentboligene på Facebook
Les mer om kontorlokalene i Diagonale
Les mer om forretningslokaler i Diagonale
Les mer om Hav Eiendom AS

Bilder

Last ned bilde
Studentboligene har eget bad og kjøkken, samt felles takterrasse, fellesvaskeri og sykkelparkering. Illustrasjon: Thon Eiendom
Last ned bilde
Studentboligene har en svært sentral beliggenhet i Bjørvika i Oslo. Illustrasjon: Thon Eiendom

Om Thon Eiendom

Thon Eiendom
Stenersgata 2A

+47 23 08 00 00http://www.thoneiendom.no

Thon Eiendom er eiendomsdivisjonen i Olav Thon Gruppen, som eies av Olav Thon Stiftelsen. Divisjonen består av bolig, kjøpesenter og næringseiendom. Olav Thon Gruppen eier ca. 500 eiendommer i Norge og utlandet, og eier/forvalter 94 kjøpesentre i Norge og Sverige.

Følg pressemeldinger fra Thon Eiendom

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Thon Eiendom på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Thon Eiendom