Eventservice AS // Fotballreiser

Stor etterspørsel etter å se fotball i England

16.6.2017 11:20 | Eventservice AS // Fotballreiser

Onsdag ble terminlisten for Premier League-sesongen 2017/18 offentlig, og mange tusener av nordmenn er inne på nettsidene til fotballreisebyråene og bestiller fotballpakker, for aldri før har interessen for å se fotballkamper i England vært større. Og de fotballreisende har forandret seg, fra før å være fotballfantaster til å nå bli ”hvem som helst”.

Foto: Visit Britain

En av de ledende aktørene på markedet er Eventservice AS som selger fotballpakker via nettstedet www.fotballreiser.no . En ”fotballpakke” er billetter til kamp og hotellovernattinger, flytransport må man som regel ordne selv.

-Vi har de siste årene hatt en jevn økning på over 20% flere reisende hvert år, forteller Pål Storaas, grunder og daglig leder av Eventservice AS.

-Ett svakt pund og stor priskonkurranse mellom flyselskapene gjør til at det for nordmenn nå er blit atskillig billigere å reise til England for å se fotballkamper.

-Det har tidligere vært ett sjansespill å kjøpe billetter, og det har vært mange useriøse aktører på markedet, noe som har lurt mange. Falske billetter har florert, eller billetter har uteblitt. Derfor har de fleste innsett at det lønner seg å bruke etablerte aktører med seriøse samarbeidspartnere, og som har avtale med fotballklubbene for videresalg av billetter. Det er også en forsikring for de reisende at reisearrangøren er medlem av Reisegarantifondet (RGF),

Endring i reisemønster og type reisende

Tidligere har en Englandstur vært å forstå som å dra til London. Dette har forandret seg: Nå er det byene Liverpool og Manchester som er blitt de mest populære reisemålene for fotballreisende. Begge byene ligger i nordvest av England, og har begge vært gjennom en formidabel renoveringsprosess de siste årene, og fått ett blomstrende kulturliv og imponerende bra shoppingmuligheter. At man her finner topplagene Manchester United og City, samt Liverpool og Everton gjør sitt til at disse byene er de mest populære.

-Nå er det blitt slik at ”alle” vil på fotballkamp, og vi merker en stor etterspørsel fra grupper av alle typer, fra vennegjenger, foreninger til større firma som sender alle på fotballreise, forteller Storaas, som startet virksomheten for 15 år siden, og har fulgt utviklingen siden den spede start med fotballreisende til England.

-De reisende nå hos oss er blitt mer bevisste på at de vil ha kvalitet og sikkerhet..Det merker vi i at det oftere ønskes både lengre opphold, oppgradering av sitteplass på stadion, og oppgradering av hotell. Man satser mer og mer på sin ”drømmereise”!

Vær tidlig ute!

Storaas har følgende tipsliste til de som skal reise:

-Vær tidlig ute med bestilling av fotballpakker.

-Bestill fly tidlig, da får man best pris, det blir dyrere og dyrere jo nærmere avreisetidpunkt man kommer.

-Forleng oppholdet til 3 og 4 dager. Da får man mulighet til å oppleve så mye mer av kulturtilbudet på reisemålet. Man kan kanskje også få med en konsert med sin favorittartist?

-Vær forsiktig med å kjøpe billetter via useriøse aktører på nettet: Bruk ett byrå som har erfaring med fotballreiser og som stiller de nødvendige garantier, som for eksempel å være medlem av Reisegarantifondet (RGF)

-Vi får stadig hyggelige tilbakemeldinger fra kunder som har vært på tur hos oss, felles er at de ofte har fulgt vår tipsliste,

Eventservice AS selger fotballpakker på www.fotballreiser.no

Magne Hjellle - Tlf 94482156 - web, markedsføring, informasjon
Pål Storaas - Tlf 48025190 - grunder og daglig leder

Foto: Visit Britain

Om Eventservice AS // Fotballreiser

Eventservice AS // Fotballreiser

Vi har mer enn 15 års erfaring med fotballpakker til England, Spania, Tyskland og Italia.

Følg saker fra Eventservice AS // Fotballreiser

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Eventservice AS // Fotballreiser på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.