Stor Boligmesse i Drammenshallen for 20. gang

Til helgen 28. – 30. oktober er det tid for den årvisse og tradisjonsrike Boligmessen i Drammenshallen. 110 ulike boligeksperter skal inspirere folk i Drammen og omegn til å komme videre med deres prosjekter hjemme, på hytta eller i uterommet.

- Vi ønsker velkommen til vår 20. Boligmesse i byen, fylt opp med alt til bolig, hytte og utemiljø. På messen får de besøkende oppleve et eldorado av inspirasjon, eksperthjelp og ikke minst gode tilbud, enten de skal pusse opp, bygge nytt eller bytte bolig, sier prosjektleder Jon Egil Kraggerud fra Compass Fairs AS.

Bedriftene i drammensregionen er ivrige messedeltagere, og ser verdien i å bidra til å gjøre messen attraktiv for det riktige publikummet, år etter år. - Flere store, lokale bedrifter har større stand i år enn i fjor, sier han fornøyd. - De har erfart at det er lønnsomt å vise seg frem på Boligmessen, og vet at drammenserne er veldig lojale, både til messen og til lokal ekspertise. Det har vært stor interesse og 20 % besøksøkning på høstens messer.
- Det gode ryktet går foran oss. Både utstillere og besøkende trekkes til de fysiske møtene vi legger opp til, forklarer prosjektlederen.

Hjelp til alt
Høst er oppussingstid, og folk kommer på messen fordi de skal i gang med prosjekter som gulv- og flislegging, kjøkkenbytte og baderomsoppgradering, eller utskiftning av vinduer, dører, trapp eller tak.

- Det er mange som skal investere i ny peis, ovn eller varmepumpe nå, og det kan de finne på messen. Skal du bygge inn lydanlegg, smarthusløsninger eller ventilasjon, er det lurt å gjøre det når du likevel pusser opp. På Boligmessen får du tips om hvilken løsninger som finnes på markedet. Det er både tid og penger å spare på å få nyttig informasjon og gode messetilbud, tipser Kraggerud, og minner om at det er mange husleverandører på plass. - Her kan du finne drømmehuset eller hytta!

Se messeavis med program og utstilleroversikt.

Jakt på Otto
«Sinnasnekker’n» Otto Robsahm kommer lørdag og søndag. Begge dagene holder han foredrag om kreative ting man kan gjøre i hjemmet, og lørdag leder han konkurransene «Handy Girl» og «Ballongslippet». Nytt i år er messekonkurransen «Jakten på Otto». Premien er oppussing for 1 million kroner utført av Otto og hans team, og på søndag trekkes to finalister som går videre til finalen i mars 2017.

Les mer på www.boligmesse.no

Åpningstider: Fredag kl. 12 – 19  Lørdag kl. 10 – 18  Søndag kl. 10 – 17

Jon Egil Kraggerud Tlf. 906 23 305/e-post jon@boligmesse.no

Det vanker eksperthjelp fra mange bransjer på helgens Boligmesse. Foto: Bård Gundersen
Det er barnepark for barn over 3 år på Boligmessen. Foto: Bård Gundersen
Lørdag kl. 14  arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Lørdag kl. 14 arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
I "Jakten på Otto" kan en heldig vinner få oppussing med Otto Robsahm og hans team, verdt 1 million kroner. Man må besøke Boligmessen for å delta. Foto: Bård Gundersen
Helgens Boligmesse er en av tyve boligmesser i 2016. Arrangøren Compass Fairs har holdt på i 20 år, og har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste tre årene. Bare i høst har besøket økt med 20 % på de tre første messene.