STK Finans

STK Finans kjøper et av Norges dyreste domener: Forbrukslån.com

Finanskonsernet STK Finans AS står bak et av norgeshistoriens dyreste domenekjøp etter at de sikret seg domenet Forbrukslån.com for 1 million kroner.

STK Finans har altså investert 1 million kroner i det som er ett av de dyreste domeneoppkjøpene noen gang i Norge, og konsernet har store forhåpninger om at Forbrukslån.com skal kaste av seg.

4. dyreste noen gang

At domener kan gå for store summer er ingen nyhet, og både internasjonalt og nasjonalt selges gode domenenavn for høye summer. Rekorden i Norge så langt innehas av Tandberg Data som solgte Tandberg.com til Tandberg ASA for rundt 9 millioner kroner, og den høye summen var en kompensasjon for kostnader i forbindelse med endring av domenenavn.

Andreplassen innehas av den norske stat som i 2006 kjøpte domenet Nav.no for 4,3 millioner kroner + mva. Tredjeplassen holdes av Morten Steen som solgte Bluetooth.no til iGroup i 2000 for svimlende 4 millioner kroner.

STK Finans' oppkjøp av Forbrukslån.com legger seg derfor på en fjerdeplass over norgeshistoriens dyreste domener.

Store forhåpninger

Selv om oppkjøpet er av det kostbare slaget har selskapet forhåpninger om at domenet skal betale for seg i løpet av kort tid. Oppkjøpet er strategisk og målsettingen er at et brukervennlig domenenavn skal gjøre det bedre for norske lånekunder å finne frem til en tjeneste som kan hjelpe dem med det de er ute etter – nemlig forbrukslån.

STK Finans vil også profilere den nye merkevaren tungt i media i forbindelse med lanseringen av nettstedet og blant annet vil det være å se på TV-skjermene i de kommende ukene.

Det er STK Finans selv som har designet og bygd opp Forbrukslån.com og selskapet er veldig fornøyd med sluttresultatet.

Markedssjef Ole Petter Molvig har følgende kommentar å komme med: - Forbrukslån.com er en stor satsing fra vår side, men vi har en sterk tro på at det vil fungere godt. At vi nå eier og drifter Norges 4. dyreste domene noen gang har vi ikke tenkt så mye på, men det er jo en artig kuriositet. Ut over dette vet vi med 100% sikkerhet at vi har laget en meget brukervennlig løsning som norske lånekunder vil kunne dra nytte av, og kombinert med et slikt domenenavn tror vi at vi vil bli et naturlig valg for nordmenn som har behov for forbrukslån.

Forbrukslån.com fungerer som en låneformidler, og det innebærer at man vil kunne søke om usikret lån i hele 14 forskjellige banker, og da om summer fra 5.000 kroner til 500.000 kroner.

Fra før eier og drifter STK Finans AS låneformidlingstjenestene Lånemegleren.no og Stkfinans.no

Kontakter

Vennligst kontakt markedsansvarlig Ole Petter Molvig ved eventuelle forespørsler ang. denne saken.

Om STK Finans