Stjernespekket Creed II Soundtrack ute nå

Storfilmen Creed IIs offisielle soundtrack, Creed II: The Album, er ute i dag via Interscope Records. Albumet er kuratert og produsert i sin helhet av Mike Will Made-It.

Creed II følger opp Creed og Rocky-universet, med Michael B. Jordan og Sylvester Stallone i hovedrollene. Filmen har Norgespremiere 7. desember.

Albumet har et stjernespekket lag av gjesteartister som blant andre Kendrick Lamar, Pharrell, Bon Iver, Lil Wayne, Nas, J. Cole, og Rae Sremmurd.

Mike Will Made-It har samarbeidet med den svenske komponisten Ludwig Göransson og music supervisors Fam Rothstein og Jen Malone. Göransson har tidligere komponert filmmusikk for Creed, Black Panther og Fruitvale Station.

Grammyvinnende produsent og låtskriver Mike Will Made-It er kjent for Kendrick Lamars "Humble", Rae Sremmurds "Black Beatles" i tillegg til hits av Beyonce og Miley Cyrus for å nevne noen. Hans eget label Ear Drummer Records huser hitmaskinen Rae Sremmurd.

Se albumets tracklist nedenfor, hvorav ti av låtene blir brukt i filmen:

“Amen (Pre Fight Prayer)” – Lil Wayne
“Do You Need Power? (Walk Out Music)” – Bon Iver
“We Can Hit (Round 1)” – Crime Mobb & Slim Jxmmi
“Kill ‘Em With Success” – Eearz, ScHoolboy Q & 2 Chainz
“Check” – Nas & Rick Ross
“Fate” – Young Thug & Swae Lee
“Shea Butter Baby” – Ari Lennox f. J. Cole
“The Mantra” – Pharrell & Kendrick Lamar
“Watching Me” – Rae Sremmurd & Kodak Black
“F.I.G.H.T.” – Eearz, Gucci Mane, YG, Trouble, Quavo & Juicy J
“Runnin” – A$AP Rocky, A$AP Ferg & Nicki Minaj