Stillehavets ti beste steder å bo!

Dette er Stillehavets ti beste steder å feriere, og ikke overraskende er Marlon Brandos egen øy, Bora Bora og Cook-øyene med på listen. Det er Stillehavsspesialisten Fijireiser som har tatt fram oversikten som er basert på deres og kundenes erfaringer.

The Brando, Fransk Polynesia

Nordmenn reiser stadig lenger i jakten på de unike og eksklusive opplevelsene, og Fijireiser opplever at stadig flere nordmenn legger ferien til Stillehavet.

– Mange er lei av store hoteller og overfylte strender. De har en drøm om å oppleve noe unikt og eksotisk i ferien. Stillehavet har alt dette. Det er eksotisk, har vakre paradisstrender og personlige hoteller. Legg til krystallklart vann, flott natur og ekostisk kultur – og ja, det er absolutt verdt den lange reisen sier alle som har vært her, sier Susanne Larsson, reisekonsulent i Stillehavsspesialisten Fijireiser.

Stillehavets ti på topp steder å bo:

1. Bora Bora Pearl Beach Resort & Spa, Fransk Polynesia

Som et av de nyeste hotellene i Fransk Polynesia er dette et førsteklasses tropisk paradis. Fem stjernes hotellet ligger på øya, Motu Tevairoa.

2. Likuliku Lagoon Resort, Fiji

Likuliku Lagoon Resort er et nytt luksuriøst hotell som gjenspeiler melanesisk kultur og arkitektur. Dette hotellet er kun for par – et perfekt sted for romantikk og bryllupsreiser.

3. Aitutaki Lagoon Resort & Spa, Cookøyene

Med en fantastisk utsikt over Aitutakis, kanskje den vakreste av Cookøyene, og turkisblå lagune har hotellet en perfekt plassering. Hotellet ligger på en liten øy, omgitt av kritthvite strender.

4. The Brando, Fransk Polynesia

Skuespilleren Marlon Brandos sønn er grunnleggeren av The Brando, et unikt luksushotell i Fransk Polynesia beliggende på den vakre atollen Tetiaroa Island.

5. Rumours Luxury Villas & Spa, Cookøyene

På dette luksuriøse hotellet har du ikke bare en egen villa med privat svømmebasseng, men også en egen liten foss.

6. Navutu Stars, Fiji

Navutu Stars Resort er et luksuriøst boutique hotell på øya Yaqeta i øygruppen Yasawa. Dette er et lite og intimt hotell som ønsker par i alle aldre velkommen.

7. Hilton Moorea Lagoon Resort & Spa, Fransk Polynesia

Et avslappende paradis mellom de historiske buktene Cook's Bay og Opunohu Bay. Hotellet har mange aktiviteter - fra seiling eller kanoturer i solnedgangen, til dypvannsfiske, og vannski.

8. Matamanoa Island Resort, Fiji

Matamanoa er en idyllisk liten øy i Mamanuca-øygruppen. Uformell atmosfære på en så og si uberørt øy med et fargerikt korallrev utenfor.

9. Manuia Beach Resort, Cookøyene

På vestkysten av Rarotonga, i rolige og vakre omgivelser, finner du Manuia Beach Resort. Herfra kan du nyte øyas kanskje flotteste solnedgang!

10. Four Seasons Resort Bora Bora, Fransk Polynesia

Dette er et av de aller lekreste hotellene på Bora Bora, og alle bungalowene står på påler ute i lagunen. Slå opp døren på vid gap og nyt for panoramautsikt over den vakre lagunen.

The Brando, Fransk Polynesia
Rumours Luxury Villas & Spa, Cookøyene
Navutu Stars, Fiji
Likuliku Lagoon Resort, Fiji