«Stille natt Hellig Natt» tradisjonsrik julekonsert tilbake … I år også med Alexander Rybak og Maria Haukaas Mittet

3.12.2015 08:00 | Strømmestiftelsen

Det er blitt mer enn en tradisjon. Det er blitt et fast og gledelig innslag i ukene før jul. I snart 30 år har den tradisjonsrike julekonserten «Stille natt Hellige natt» fylt kirker i Sør-Norge med julen budskap, vakker og tradisjonsrik julemusikk og varm førjulsstemning. Det skal de også gjøre i år.

Foto: Jarle Nyttingnes
Bildetekst. Fra venstre: Tor Endresen, Maria Haukaas Mittet, Marian Aas Hansen, Alexander Rybak og Rune Larsen. Foto: Jarle Nyttingnes

Det blir en rekke konserter i flere kirker i Oslo og Akershus med Stille natt Hellige natt også i år. Lørdag 5. desember er det konsert i Bøler kirke. Mandag 6. er det to konserter i Mortensrud kirke. I Grefsen kirke er det konsert tirsdag 7. desember klokka 17.30 og i Asker kirke samme dag klokka 21.00. Lørdag 12. er det to konserter i Grorud kirke og søndag 13. er det konsert i Vålerengen kirke. Søndag 20. i Østerås kirke i Bærum klokka 17.00 og i Majorstuen kirke klokka 21.00. Tirsdag 22. desember avsluttes juleturneen i år med to konserter i Fagerborg kirke – klokka 18.00 og 21.00.

De tre faste traverne Tor Endresen, Marian Aas Hansen og Rune Larsen er med også i år. Denne gangen har de og fått Alexander Rybak og ikke minst vinner av årets «stjernekamp», Maria Haukaas Mittet med på laget. Musikken er det som vanlig Jon-Willy Rydningen og Olav Torget som står for.
— Jeg gleder meg veldig til å være på turné med denne erfarne gjengen. Jeg har et nært forhold til jula, og til mange av låtene som hører denne høytiden til, forteller Maria Haukaas Mittet.

Konserten blir arrangert av Taran AS, og for sekstende år på rad skjer det i samarbeid med utviklingsorganisasjonen Strømmestiftelsen. På disse årene har samarbeidet gitt flere millioner kroner stiftelsens arbeid med å utrydde fattigdom.

— Konserten ønske å forene høytid og glede. For oss som får være med på dette betyr det ekstra mye at vi kan dele noe av det vi får med de som ikke har. Derfor vil noe av inngangsbilletten også i år gå til Strømmestiftelsen og deres arbeid blant de aller fattigste i verden, sier produsent, Tor Arne Ranghus i Taran AS.

” Stille natt Hellige natt” blir i år fremført 52 ganger i 47 kirker i Sør-Norge. Konserten blir avslutta i Fagerborg kirke i Oslo den 22. desember.

Bildetekst.

For mer informasjon: