Stig Bolme er ny distriktsredaktør i NRK Telemark

Stig Bolme (56) er i dag ansatt som distriktsredaktør i NRK Telemark. Stillingen er nyopprettet etter at NRKs distriktskontorer ble organisert i fem regioner.

Stig Bolme er ny distriktsredaktør i NRK Telemark. Foto: Lars Tore Endresen, NRK

Stig Bolme er fra Porsgrunn og har lang fartstid i NRK. Han har jobbet som journalist, vaktsjef, reportasjeleder og har siden 2010 vært redaksjonssjef. Stig er utdannet cand.mag med samfunnsfag og språk.

– Medievanene er i rask endring. For å sikre at NRK også i framtiden er like viktig for folk i hverdagen som i dag, skal vi snu produksjonen fra tradisjonell radio og TV og dele mer innhold på nett og mobil. Vi må sørge for at vi er til stede med vårt innhold på de plattformene publikum til enhver tid er. Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgavene, sier Stig Bolme.

– Stig Bolme har solid kompetanse og kjenner både NRK og Telemark godt. Han har god forståelse for hva publikums nye medievaner betyr for oss og vil lede redaksjonen inn i en ny tid. Jeg er sikker på at han blir en god redaktør for NRK Telemark, og jeg er glad for at han blir med på laget i den nye regionale ledergruppa.  Vi har store ambisjoner rundt hva vi skal få til, både når det gjelder nyheter og nasjonal programskapning, sier regionredaktør Heidi Pleym.

Heidi Pleym: 472 85 164

Stig Bolme: 416 70 022