Stiansen Eiendom: Årsresultat for 2016

Eiendomsselskapet Stiansen Eiendom AS har lagt frem årsresultatet for 2016. Selskapets resultat etter skatt var på 16,8 millioner kroner, mot 15,5 millioner kroner i 2015.

- Tallene for 2016 viser at vi har en stabil og normal drift. Fjoråret var et ganske ordinært år for oss, sier Terje Pedersen, daglig leder i Stiansen Eiendom.

Stiansen Eiendoms driftsinntekter var på 60,3 millioner kroner, mot 58,5 millioner kroner i 2015. Driftsresultatet ble på 25,7 millioner kroner, mot 24,6 millioner kroner i 2015. Resultat etter skatt endte på 16,8 millioner kroner, mot 15,5 millioner kroner i 2015.

Selskapets samlede gjeldsbelastning økte med 88,6 millioner kroner, til 339 millioner kroner. Økningen av gjelden utgjøres av et lån på 104 millioner kroner fra det heleide datterselskapet Stiansen Næring. På samme tid har kontantbeholdning og interne konsernfordringer økt med henholdsvis 74,9 og 24,8 millioner kroner, til sammen 99,7 millioner kroner. I tillegg er annen gjeld redusert med 11,5 millioner kroner.

Som tidligere år har det også blitt utbetalt et utbytte på 2 millioner kroner til dyrestiftelsen Dag S. Stiansens Stiftelse. Stiftelsen ble grunnlagt av Dag S. Stiansen i 2013 og har som formål å ivareta dyrs interesser.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Terje Pedersen, daglig leder i Stiansen Eiendom
E-post: terje.pedersen@stiansen-eiendom.no

Stiansen Eiendom er et eiendomsselskap som driver med utleie og forvaltning av leiligheter, parkering og næringseiendom i Oslo-området. Selskapet eies av Dag S. Stiansen, og består i dag av følgende selskaper: Stiansen Eiendom as, Dag S. Stiansen gårder, Pilestredet 73 as, Bogstadveien 44b as, Middelthuns gate 15 as, Stiansen Næring as og Tailormade Horses ApS. Stiansen Eiendom ble etablert av entreprenør Nils S. Stiansen tilbake i 1936.