Steven Rafferty blir direktør for akvakultur i Global Maritime

Steven Rafferty er ansatt til å lede den nyopprettede akvakulturdivisjonen i Global Maritime.

Steven Rafferty. Foto: Global Maritime

Rafferty har over 25 års erfaring fra oppdrettsnæringen og har vært med i ledergruppen i flere av verdens ledende akvakulturselskap, som Skretting, Cermaq og Marine Harvest.

– Vi er veldig glade for å ha Steven med i Global Maritime-teamet når vi utvider vår virksomhet innen offshore havbruk og akvakultur. Stevens erfaring fra akvakultur og Global Maritimes ekspertise innen offshore ingeniørarbeid utgjør en unik kombinasjon som vil skape verdi for våre kunder, sier Egil Kvannli, CEO i Global Maritime.

I tillegg til å ha lang erfaring fra arbeid i Norge har Rafferty bred internasjonal erfaring fra arbeid i Skottland, Chile, USA og Nederland.

– Hvis akvakulturindustrien skal vokse videre de neste 10 årene og også enda lenger, må vi håndtere produksjonen på en annen måte. Vi må finne nye innovative og bærekraftige metoder for å møte verdens etterspørsel etter fisk. Offshore og havbaserte systemer for oppdrett utgjør en utmerket mulighet for å skape vekst i lakseproduksjonen i Norge og for å utvikle akvakultur globalt, sier Steven Rafferty.

Global Maritime er et maritimt offshore- og ingeniørselskap som spesialiserer seg innen ingeniørtjenester, marin verifikasjon og forsikringsgodkjenning, og dynamisk posisjonering. Global Maritime har utviklet betydelig kompetanse innen design av havmerder til oppdrettsindustrien og selskapet har designet verdens første oppdrettsanlegg til havs, Ocean Farm, for Salmar.

Steven Rafferty starter i Global Maritime umiddelbart i en deltidstilling og vil arbeide fulltid fra 1. mars 2018. Global Maritime er eid av det Stavanger-baserte selskapet HitecVision.

For ytterligere informasjon, kontakt:

egil.kvannli@globalmaritime.com
Mobile: +47 916 18 888

steven.rafferty@globalmaritime.com
Mobile: +47 976 64 104

Administrerende direktør Egil Kvannli.
Epost: Egil.Kvannli@globalmaritime.com

Steven Rafferty. Foto: Global Maritime