Sterke seertall for «Hvem drepte Birgitte?» på TV 2

Norges første true crime-serie for tv er i snitt sett av nærmere 600.000 seere.

Fasit så langt viser at de fire første episodene av «Hvem drepte Birgitte?» i snitt er sett av 585.000, mens to av episodene har passert 600.000.

Programredaktør i TV 2, Jarle Nakken, er svært fornøyd med de solide tallene.

- «Hvem drepte Birgitte?» har både høstet gode kritikker og engasjert seerne. TSR-tallene viser at de to mest sette episodene er sett av 609.000 seere, og tallene stiger fortsatt. Serien går detaljert inn i en av norgeshistoriens mest omtalte drapssaker og retter et kritisk søkelys på det arbeidet politiet gjorde i den uløste saken, som nå er gjenopptatt og under etterforskning av Sør-Vest politidistrikt, sier Nakken.

Serien om drapet som preget Norge i andre halvdel av nittitallet engasjerer også mange unge seere som kanskje ikke selv husker drapssaken.

De fire første episodene har en markedsandel på hele 41,9 prosent i snitt i den kommersielle målgruppen 20-49 år.

«Hvem drepte Birgitte?» sendes hver tirsdag og onsdag kl. 21.40 på TV 2 og TV 2 Sumo.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Siril Vatne MelingPR- og medierådgiver

Pressekontakt for God morgen Norge, TV 2 hjelper deg, Helsekontrollen, Matkontrollen, Kielergata og Hvem drepte Birgitte.

970 43 166‬Siril.VatneMeling@tv2.no

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!