Sterk vekst for TV 2 i November
TV 2 fikk en andel på 24,5 prosent som er en fremgang på hele 5,3 prosentpoeng fra november i fjor. For TV 2s reklamekanaler samlet var veksten på 3,8 prosentpoeng i den kommersielle målgruppen.
- Vi har lyktes veldig godt denne høsten. Det er mange av våre kjente og kjære programmer som har løftet seg denne sesongen, som «Jakten på kjærligheten», «The Voice», «Skal vi Danse» og «Vårt lille land». I tillegg har vi lyktes med flere av nysatsingene våre som «Otto har fått nok» og «Truls à la Hellstrøm». Vår satsing på programmer med tydelig norsk avtrykk blir tatt godt i mot av TV-seerne, og det er vi selvsagt glade for, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.
Blant alle TV-seerne (12+) økte TV 2 med 3,4 prosentpoeng og fikk en samlet andel på 22,3 prosent. Samlet fikk TV 2-kanalene en andel på 29,7 prosent som er en vekst på 2,8 prosentpoeng.
- Vi har store forventninger for desember som inkluderer sesongavslutninger for flere av våre underholdningsprogrammer og selvsagt håndball-VM for kvinnene som starter til helgen. Så vet vi at vinteren kommer med skarp konkurranse fra flere hold. Men vi satser tungt, og gleder oss til ny tøff konkurranse om TV-seerne, kommenterer Trygve Rønningen.
TV-andelene i november:
Den kommersielle målgruppen 20-49 år:
TV 2: 24,5% (+5,3pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 1,7% (-0,6pp)
TV 2 Zebra: 1,9% (-0,6pp)
TV 2 Livsstil: 1,5% (-0,3pp)
TV 2 Humor: 1,5% (+0,1%)
TV 2 Sportskanalen: 0,7% (-0,1pp)
TV 2 Sport Premium1: 1,1% (+-0pp)
TV 2 reklame-TV: 32,9% (+3,8pp)
Aldersgruppen 12+:
TV 2: 22,3% (+3,4pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 2,9% (-0,3pp)
TV 2 Zebra: 1,5% (-0,3pp)
TV 2 Livsstil: 1,0% (-0,2pp)
TV 2 Humor: 0,7% (+-0pp)
TV 2 Sportskanalen: 0,6% (+-0pp)
TV 2 Sport Premium1: 0,8% (+0,2pp)
TV 2 reklame-TV: 29,7% (+2,8pp)
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Presseinvitasjon: Velkommen til Gullruten 202423.4.2024 08:30:24 CEST | Presseinvitasjon
TV 2 ønsker pressen velkommen til å dekke tv-bransjens festaften i Grieghallen i Bergen lørdag 4. mai.
TV 2-serien «Evig singel» kommer 19. april11.4.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Et stjernelag av humorprofiler står på rollelisten i humordramaserien «Evig singel» – som har premiere på TV 2 Play og TV 2 Direkte fredag 19. april.
Tre nye år med Champions League på TV 29.4.2024 20:06:30 CEST | Pressemelding
TV 2 har sikret seg rettighetene til å vise Champions League for tre nye år. Dette ble avslørt under kveldens Champions League-sending.
Helene Olafsen leder Gullruten5.4.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
Helene Olafsen er klar for å lede showet under tv-bransjens store festaften i Bergen 4. mai.
«Spillet»-suksessen fortsetter på TV 219.3.2024 12:30:00 CET | Pressemelding
TV 2 har allerede bestilt en ny sesong av «Spillet». Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom