Sterk vekst for TV 2 i November

TV 2 økte med 5,3 prosentpoeng i november, og fikk dermed sin sterkeste måned så langt i år i den kommersielle målgruppen 20-49 år.

TV 2 fikk en andel på 24,5 prosent som er en fremgang på hele 5,3 prosentpoeng fra november i fjor. For TV 2s reklamekanaler samlet var veksten på 3,8 prosentpoeng i den kommersielle målgruppen.

- Vi har lyktes veldig godt denne høsten. Det er mange av våre kjente og kjære programmer som har løftet seg denne sesongen, som «Jakten på kjærligheten», «The Voice», «Skal vi Danse» og «Vårt lille land». I tillegg har vi lyktes med flere av nysatsingene våre som «Otto har fått nok» og «Truls à la Hellstrøm». Vår satsing på programmer med tydelig norsk avtrykk blir tatt godt i mot av TV-seerne, og det er vi selvsagt glade for, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.

Blant alle TV-seerne (12+) økte TV 2 med 3,4 prosentpoeng og fikk en samlet andel på 22,3 prosent. Samlet fikk TV 2-kanalene en andel på 29,7 prosent som er en vekst på 2,8 prosentpoeng.

- Vi har store forventninger for desember som inkluderer sesongavslutninger for flere av våre underholdningsprogrammer og selvsagt håndball-VM for kvinnene som starter til helgen. Så vet vi at vinteren kommer med skarp konkurranse fra flere hold. Men vi satser tungt, og gleder oss til ny tøff konkurranse om TV-seerne, kommenterer Trygve Rønningen.

TV-andelene i november:

Den kommersielle målgruppen 20-49 år:

TV 2: 24,5% (+5,3pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 1,7% (-0,6pp)

TV 2 Zebra: 1,9% (-0,6pp)

TV 2 Livsstil: 1,5% (-0,3pp)

TV 2 Humor: 1,5% (+0,1%)

TV 2 Sportskanalen: 0,7% (-0,1pp)

TV 2 Sport Premium1: 1,1% (+-0pp)

TV 2 reklame-TV: 32,9% (+3,8pp)

Aldersgruppen 12+:

TV 2: 22,3% (+3,4pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 2,9% (-0,3pp)

TV 2 Zebra: 1,5% (-0,3pp)

TV 2 Livsstil: 1,0% (-0,2pp)

TV 2 Humor: 0,7% (+-0pp)

TV 2 Sportskanalen: 0,6% (+-0pp)

TV 2 Sport Premium1: 0,8% (+0,2pp)

TV 2 reklame-TV: 29,7% (+2,8pp)

Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: TV 2.