TV 2

Sterk vekst for TV 2 i april

Del

TV 2 hovedkanalen økte med 3,1 prosentpoeng i april. Samtidig fikk TV 2 Nyhetskanalen sin nest sterkeste måned noensinne.

Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Eivind Senneset, TV 2.
Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Eivind Senneset, TV 2.

TV 2 fikk en andel på 18,8 prosent som er en fremgang på 3,1 prosentpoeng fra april i fjor. TV 2 Nyhetskanalen fortsetter veksten og fikk en andel på hele 3,8 prosent, som er den sterkeste andelen så langt i år. Det er også den nest sterkeste enkeltmåneden noensinne.

- TV 2 Nyhetskanalen gjør en fantastisk jobb, og legger nok en sterk måned bak seg. Veksten for kanalen er rett og slett imponerende, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.

For TV 2s reklamekanaler samlet var veksten på 1,7 prosentpoeng blant alle TV-seerne.

- Vi er selvsagt tilfreds med at pilene peker oppover. Vårsesongen er lang og krevende, med mye godt innhold også hos konkurrentene våre. Så dette må vi si oss fornøyd med, sier Trygve Rønningen.

I den kommersielle målgruppen 20-49 år økte TV 2 hovedkanalen med 2,1 prosentpoeng og fikk en andel på 19,2 prosent. 

- Flere av våre største programmer avslutter sesongen nå i mai, og det blir spesielt vemodig å takke av Senkveld-gutta 11. mai. Samtidig gleder vi oss stort til sommeren, med fotball-VM, Tour de France og et toppet Allsang på Grensen, kommenterer Rønningen.

TV-andelene i april:

Aldersgruppen 10-79 år

TV 2: 18,8% (+3,1pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 3,8% (+0,9pp)

TV 2 Zebra: 1,9% (-1,1pp)

TV 2 Livsstil: 1,0% (-0,7pp)

TV 2 Humor: 0,5% (-0,2pp)

TV 2 Sportskanalen: 0,6% (+-0)

TV 2 Sport Premium1: 1,0% (-0,3pp)

TV 2 reklame-TV: 27,6% (+1,7pp)

 

Den kommersielle målgruppen 20-49 år:

TV 2: 19,2% (+2,1pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 2,5% (+-0)

TV 2 Zebra: 2,3% (-1,6pp) 

TV 2 Livsstil: 1,7% (-0,8pp)

TV 2 Humor: 1,1% (-0,5%)

TV 2 Sportskanalen: 0,7% (+-0)

TV 2 Sport Premium1: 1,6% (-0,5pp)

TV 2 reklame-TV: 29,2% (-1,2pp)

Kontakter

Bilder

Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Eivind Senneset, TV 2.
Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Eivind Senneset, TV 2.
Last ned bilde

Om TV 2

TV 2
TV 2
Lars Hilles gate 30
5020 Bergen

02255http://www.tv2.no

Dette er TV 2

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, der deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.

Følg saker fra TV 2

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra TV 2

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom