Sterk vekst for TV 2 i april
TV 2 fikk en andel på 18,8 prosent som er en fremgang på 3,1 prosentpoeng fra april i fjor. TV 2 Nyhetskanalen fortsetter veksten og fikk en andel på hele 3,8 prosent, som er den sterkeste andelen så langt i år. Det er også den nest sterkeste enkeltmåneden noensinne.
- TV 2 Nyhetskanalen gjør en fantastisk jobb, og legger nok en sterk måned bak seg. Veksten for kanalen er rett og slett imponerende, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.
For TV 2s reklamekanaler samlet var veksten på 1,7 prosentpoeng blant alle TV-seerne.
- Vi er selvsagt tilfreds med at pilene peker oppover. Vårsesongen er lang og krevende, med mye godt innhold også hos konkurrentene våre. Så dette må vi si oss fornøyd med, sier Trygve Rønningen.
I den kommersielle målgruppen 20-49 år økte TV 2 hovedkanalen med 2,1 prosentpoeng og fikk en andel på 19,2 prosent.
- Flere av våre største programmer avslutter sesongen nå i mai, og det blir spesielt vemodig å takke av Senkveld-gutta 11. mai. Samtidig gleder vi oss stort til sommeren, med fotball-VM, Tour de France og et toppet Allsang på Grensen, kommenterer Rønningen.
TV-andelene i april:
Aldersgruppen 10-79 år
TV 2: 18,8% (+3,1pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 3,8% (+0,9pp)
TV 2 Zebra: 1,9% (-1,1pp)
TV 2 Livsstil: 1,0% (-0,7pp)
TV 2 Humor: 0,5% (-0,2pp)
TV 2 Sportskanalen: 0,6% (+-0)
TV 2 Sport Premium1: 1,0% (-0,3pp)
TV 2 reklame-TV: 27,6% (+1,7pp)
Den kommersielle målgruppen 20-49 år:
TV 2: 19,2% (+2,1pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 2,5% (+-0)
TV 2 Zebra: 2,3% (-1,6pp)
TV 2 Livsstil: 1,7% (-0,8pp)
TV 2 Humor: 1,1% (-0,5%)
TV 2 Sportskanalen: 0,7% (+-0)
TV 2 Sport Premium1: 1,6% (-0,5pp)
TV 2 reklame-TV: 29,2% (-1,2pp)
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
«Spillet»-suksessen fortsetter på TV 219.3.2024 12:30:00 CET | Pressemelding
TV 2 har allerede bestilt en ny sesong av «Spillet». Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.
Påsken på TV 2 og TV 2 Play18.3.2024 13:15:00 CET | Pressemelding
Mord og mysterier står på plakaten når TV 2 sender to helt nye krimserier denne påsken: «Agatha Christie: Mord er ingen sak» og «The Marlow Murder Club». I tillegg er det premiere på den helt nye krimkomedien «Purk» og en etterlengtet siste sesong av publikumsfavoritten «Badehotellet»
Her er deltakerne i årets sesong av «Sommerhytta»18.3.2024 07:59:00 CET | Pressemelding
TV 2-suksessen «Sommerhytta» er tilbake 8. april. Fire deltakerpar skal konkurrere om å vinne sin egen hytte i Kungsvik i nærheten av Strømstad i Sverige.
Nå er endelig norsk fotball tilbake på TV 215.3.2024 08:00:00 CET | Pressemelding
Lørdag sparkes den norske fotballsesongen i gang med serieåpningen i Toppserien. Se oversikt over de første 15 rundene i Toppserien, Eliteserien og OBOS-ligaen på TV 2s flater.
Her er bøndene som skal jakte kjærligheten på TV 211.3.2024 09:45:00 CET | Pressemelding
Med stødig hjelp fra Jan Thomas, skal Johannes, Camilla, Peder og Kåre finne kjærligheten på TV 2 i høst.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom