Sterk vekst for treningsreiser

Norges største feriearrangør har økt salget av treningsreiser med 134 prosent mot i fjor. Fokus på både trening og kos er suksessformelen, mener Ving.

YOGA MED HENRIETTE: Yogaturen med Henriette Lien i Thailand i januar ble raskt utsolgt, men det er fremdeles ledige plasser på Liens yogareise til nydelige Casa Cook på Rhodos i juli. Foto: Janne Møller-Hansen

- Det er turene med variert innhold som er mest populære, med Ving Camp som den mest etterspurte. Det er moro å se at så mange reiser om igjen og om igjen, og gruppen med treningsambassadører blir stadig større. Det ser vi blant annet på bilder og kommentarer som deles i sosiale medier, sier informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

Hun var selv med på en treningstur til Gran Canaria i vinter, og synes det var motiverende å se så mange glade og takknemlige deltagere.

- Det henger nok sammen med at det er plass til både trening, kos og hvile på turene våre. Alle utfordres på sitt nivå, og det er ingen som ser rart på deg hvis du unner deg et glass vin til lunsj, fortsetter Larsen-Vonstett.

Yoga og triatlon

- Målet vårt er ikke at deltagerne skal være med i fitness-konkurranser, men at de skal oppleve treningsglede og samhold. Det blir knyttet mange nye vennskap på turene våre, sier hun.

Du trenger altså ikke være topptrent for å reise på en treningstur, men det finnes naturligvis også alternativ for deg som ønsker enda større utfordringer. Ving tilbyr blant annet tøffere camper med triatlon og sykling, og forventer en vekst i etterspørselen etter denne typen reiser de neste årene.

- Totalt planlegger vi 24 treningsreiser neste år. Vi har blant annet helt nye yogaturer med Henriette Lien. Den ene går til Thailand i januar, og ble rask full. Den andre går til vårt nye og populære voksenhotell Casa Cook på Rhodos i juli. Denne blir nok også raskt fullsatt, sier Larsen-Vonstett.

Les mer om treingsreiser: www.ving.no/treningsreiser

TØFFE TAK: Ving tilbyr også tøffere turer som triatlonleir på Mallorca. En hel uke er viet til sykling, løping og svømming.

Ving-gruppen med nytt rekordresultat – befester stillingen som markedsleder22.11.2017 12:44Pressemelding

Thomas Cook Northern Europe, også kalt Ving-gruppen, hvor blant annet Ving i Norge og Sverige inngår, leverer sitt beste resultat noensinne. Gruppens driftsresultat ble 1.461 millioner svenske kroner for regnskapsåret oktober 2016 – september 2017. Samtidig befester Vinggruppen sin stilling som markedsleder blant reisearrangørene, både med egne fly og med rutefly. Også morselskapet Thomas Cook Group kan vise til et forbedret resultat.