Sterk start for «Hvem drepte Birgitte?» på TV 2

384.000 seere fikk med seg premieren av Norges første true crime TV-serie i går kveld. «Hvem drepte Birgitte?» fikk en andel på hele 43,9 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år.

- Dette er en veldig bra start for Norges første true crime TV-serie, «Hvem drepte Birgitte?», og den har utvilsomt skapt et sterkt engasjement med imponerende 43,9 prosent markedsandel i målgruppen 20 - 49 år og 384.000 seere, sier programredaktør Jarle Nakken i TV 2.

Seertallene steg gjennom hele episoden og på det meste fulgte 417.000 premieren på serien.

-Det er krevende og utfordrende å lage en slik serie. Det er bra at produsent Bjørn Eivind Aarskog, Bjørn Olav Jahr og alle involverte ikke bare høster gode anmeldelser og kritikker for arbeidet som er lagt ned, men også treffer publikum og engasjerer bredt med en viktig kritisk dokumentarserie av offentlig interesse, sier Jarle Nakken.

Andre episode av serien sendes på TV 2 i kveld kl. 21.40.

Også serien «Alle i arbeid» hadde premiere på TV 2 i går kveld. Den ble sett av 200.000 seere som ga en andel på 38,8 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år, og 23,8 prosent blant alle TV-seerne.

- Alle i arbeid er en viktig serie som setter fokus på vårt felles ansvar i å etablere et inkluderende arbeidsliv og følger 12 deltagere med nevrobiologiske sykdommer som Aspergers og Tourettes syndrom som alle har et ønske om å komme i jobb. Dette er absolutt godkjente seertall for premieren, sier Jarle Nakken i TV 2.

Seertall TV 2 tirsdag:

Alle i arbeid: 200.000 seere (andel 38,8% i P20-49 og 23,8% i P10-79)

Hvem drepte Birgitte?: 384.000 seere (andel 43,9% i P20-49 og 34,4% i P10-79)

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!