Sterk start for Dag Otto og Kristian på TV 2

Hele 421.000 seere så premieren av "På tur med Dag Otto" på TV 2 i går kveld. Det er en oppgang fra sist.

Dag Otto Lauritzen og makker Kristian Ødegård er ute på nye eventyr i inn- og utland. Første tur gikk til Sri Lanka sammen med Thor Hushovd og Sigurd Sollien for å kjøre tuk-tuk race. Foto: TV 2.

Med 421.000 seere fikk programmet en andel på hele 45,1 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 36 prosent blant alle seerne (P10-79).

Sist premiere for "På tur med Dag Otto" i 2016 hadde 416.000 seere og en andel på 33,6 prosent i P20-49 og 32,0 prosent i P12+.

- Kristian og Dag Otto dro med seg Thor Husovd og Sigurd Sollien på tur til Sri Lanka, og med fantastiske 421.000 seere så er vi selvsagt veldig fornøyde. Dag Otto har fortsatt mange drømmer han vil ha oppfylt og både reisemålene og reisefølget utover i denne sesongen byr på fantastiske øyeblikk, utfordringer og mye humor, forteller programredaktør Jarle Nakken i TV 2.

Seertall TV 2 tirsdag:

Blålys: 106.000 seere (andel 16,6% i P20-49 og 10,9% i P10-79)

På tur med Dag Otto: 421.000 seere (andel 45,1% i P20-49 og 36% i P10-79)

21-nyhetene: 344.000 seere (andel 31,4% i P20-49 og 27,2% i P10-79)

Sportsnyhetene: 406.000 seere (andel 29,3% i P20-49 og 33,3% i P10-79)

Farmen: 591.000 seere (andel 40,7% i P20-49 og 46,3% i P10-79)

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!